Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Mitt 12 V uttag i baksätet sitter löst vilken gör att jag inte kan använda det. Är det någon som vet hur man gör för att komma åt att sätta fast det igen? Bilen är en v70II

//Anders
av Hakan975
ak84 skrev:Ingen som har något svar?
Det är ju inte så lätt att svara på när man inte vet hur det er ut.
Är det plasten den sitter i kanske det går att limma ?
Eller så måste du kanske köpa ett nytt uttag, eller en ny konsol helt och hållet.
av ak84
Hakan975 skrev:
Eller så måste du kanske köpa ett nytt uttag, eller en ny konsol helt och hållet.
Vet ju inte heller på vilket sätt det har lossnat är därför jag vill ha reda på hur jag kommer åt uttaget för att kunna se hur det har lossnat.
av xoxo
ak84 skrev:
Hakan975 skrev:
Vet ju inte heller på vilket sätt det har lossnat är därför jag vill ha reda på hur jag kommer åt uttaget för att kunna se hur det har lossnat.

--Kafka.
Användarvisningsbild
av petkas

Inga frågor är för svåra här på forumet men det här är nog en grännsfall. :wink:
Jag har inte försökt, men lyfter du på "golven" i mugghållare och fack hittar du skruvar där. Förmodligen lossnar nåt om man skruvar ut dem.
Kolla annars på monteringsanvisningar för lämpliga tillbehör. Backkamera, till exempel, brukar kräva att mittkonsolen och däromkring befintliga plastbitar demonteras. Där kan du kanske få tips. Leta på tillbehörssidorna på volvocars.se.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]