Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu kommer bilderna på bilen i dagsljus med xljusen och Sport ratten på plats i bilen. Bilder under mörker med xljusen kommer i morgon eftersom jag ska ta bilder ikv.

Bild
BBSen på plats!
Bild
Med xljusen :)
Jo klart det är :) Tutan börja funka också.Måste vara nå brott i original ratten. Rensade kupe fläkten idag eller inte själva fläkten men men runt den. Var fullt med löv och skit så det är rensat och rengjort skulle bara ha haft tvättat det. Sitter inge kupéfilter på denna bil och jag blev som ett fråge tecken. Blev inga kvälls biler igår på xljusen :( Hade helt glömt av det.
Under gårdagens byttes kammremmen och övriga remmar till bilen. Byttes även vattenpump och främre vev tätningn på den :). Det som behövs bytas är remmen i elfläkten som driver det andra aggregatet. Ska även banka till avgasystemet på ett ställe misstänker att det är en läcka vid en skarv mitt under bilen nånstans.

Bild
Lätta på motorn lite grann blir enklare att byta vissa grejer.
Bild
Gamla remmen lossad var inte kvar mycket av denna.
Bild
Blev helt fel med ljuset alltså. Men så här såg det ut.
Bild
Lite av verktygen som användes.
Bild
Ännu mera verktyg. Samt kylaren som blev tvungen att demonteras och fläkten vart remmen ska bytas senare.
Bild
Nya vattenpumpen på plats även montering av nyya grejer på börjad.
Bild
Bild
Gammalt vs nytt :)
Bild
Under ihop monteringen.
Bild
Kamremmen på plats utom övriga remmar och kåpor.
Bild
Full av karaktär i utseende med cykel hållare och smuts :)

Kommande saker som ska göra är följande:
Byta remmen i fläkten
Banka till avgassystemet
Bes bilen utan anmärkning <--------------- Kan man hoppas på iaf.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Pilot Assist - finns det olika?