- sön 30 okt 2011, 16:05
#582114
Hej,
har en V40, 2.0, -99:a, 23000 mil, som har fått ett rejält problem med elektroniken. Det började med att ena halvljuset slutade funka, och efter ett par veckor, i torsdags, så la all belysning av, instrumentpanelens mätare la av, fläktar, a/c, vindrutetorkare etc. Har nu lämnat in den och ska få den tittad på i morgon. Mekanikern trodde styrdonet behövde bytas och det blir ju dyrt. Till saken hör att även bromsoket vä bak ska bytas.
Funderingen är ju nu om jag ska fortsätta lägga ner pengar på den här bilen eller ge upp. Tråkigt om det är stor risk för nya dyra reparationer, men det hade ändå varit fint om den kunde hålla i ett par år till.
Frågan till expertisen är då: vilka vanliga dyra fel stöter v40-ägarna på i 23000-27000 mil (kör ca 2000 om året)? Hur länge brukar de gå normalt (normalt=normal service och omtanke samt medelsvenssonkörd)?
En novis tackar forumexpertisen för en kvalificerad blick i kristallkulan.
har en V40, 2.0, -99:a, 23000 mil, som har fått ett rejält problem med elektroniken. Det började med att ena halvljuset slutade funka, och efter ett par veckor, i torsdags, så la all belysning av, instrumentpanelens mätare la av, fläktar, a/c, vindrutetorkare etc. Har nu lämnat in den och ska få den tittad på i morgon. Mekanikern trodde styrdonet behövde bytas och det blir ju dyrt. Till saken hör att även bromsoket vä bak ska bytas.
Funderingen är ju nu om jag ska fortsätta lägga ner pengar på den här bilen eller ge upp. Tråkigt om det är stor risk för nya dyra reparationer, men det hade ändå varit fint om den kunde hålla i ett par år till.
Frågan till expertisen är då: vilka vanliga dyra fel stöter v40-ägarna på i 23000-27000 mil (kör ca 2000 om året)? Hur länge brukar de gå normalt (normalt=normal service och omtanke samt medelsvenssonkörd)?
En novis tackar forumexpertisen för en kvalificerad blick i kristallkulan.