Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jope84
Hej jag upptäckte idag att farhållaren inte fungerar och bilen larmar inte.

När jag trycker på cruise så händer inte något. igår fungerade den perfekt.
Kan bilprovningen chabbla till de? var där idag och de kopplar ju upp sig mot datorn där.
Användarvisningsbild
av wissel
Besiktningsman hade väl huven öppen ??
Gå ut o öppna huven och stäng den med lite attityd. Förresten gör så med alla dörrar.....
Farthållaren är nog något annat fel :P
av jope84
wissel skrev:Besiktningsman hade väl huven öppen ??
Gå ut o öppna huven och stäng den med lite attityd. Förresten gör så med alla dörrar.....
Farthållaren är nog något annat fel :P
Jag ser nu att de var lite dumt skrivet.
Det är bara farthållaren som inte fungerar och bilen ger ingen felkod (larm)
av jope84
Det började fungera en stund igen men när jag stannade för att tanka och skulle köra vidare så var det dött igen.

Har testat att rycka batteriet, då startar den men slutar fungera direk, dock när bilen sen stog i någon timme så började den fungera för att sen vägra fungera när jag starta bilen nästa gång.

Cruise lampan lyser inte i displayen.

Någon som vet vad en felsökning på volvo kostar?
av TobiasE
Du har inget annat fel som lyser? Vet att min farthållare inte går att aktivera om t.ex. ABS-service har lyst. Tar ca 15 minuter efter att lampan slocknat som farthållaren går att koppla på igen (intermittent fel för mig, irriterande).

//TobiasE
av d98josu
Med bilen avstängd. Tryck ner gasen fullt 5-10 gånger. Om någon av pedalernas givare har dålig signal funkar inte cruise av säkerhetsskäl. Den skall ju kopplad ur om man bromsar eller kopplar.

Den har inte B&W, det är Harman Kardon...[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]