Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av roadside
Köpte min första Volvo i somras (v70 2.0F) Har även hittat hit till detta forum, en guldgruva med information. Jag slås dock av alla problem som verkar finnas med detta märket!? Var och varannan tråd handlar om olika mer eller mindre allvarliga fel, även nya bilar?
Blir ju lite fundersam på vad jag satsat på. Visst jag verkar ju köra svarta fåret men är nöjd hittils ändå :-)-)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Är du nöjd så är du nöjd och då är allt bra :)

Ofta ser man frågor på forumen om forumsdeltagare som söker lösningar på problem. Det är nog ganska naturligt på ett forum av denna typen. Forumet är ju delvis till för att lösa frågor och problem som vi deltagare har.

Även om bara en bil på 100 har problem så kommer man se många trådar i ämnet då det sålts så många volvobilar i Sverige. Volvoägare är nog för det mesta rätt uppriktiga med vad de tycker om sina bilar och vilka problem de har. Inte alla men de flesta ;)
av dst02
Problem de har alla bilar mer eller mindre å mer tycks de uppriktigt va på volvo. Själv lider Jag av oljud i inredning å lite annat smått å gott efter 11 månader/1750 mil.
Användarvisningsbild
av roadside
Visst är det så att alla bilar har sina fel, men verkar bla. vara mycket mjukvarutrubbel på Volvon.
Jag har hittils kört Mercedes och VW med varierande resultat och nu tyckte sambon att vi skulle köpa en Volvo.
Hittills jag haft lite tjall med startknappen, men det löste sig samt så har jag fått smörja bakluckelåset. Tiden får utvisa vad som komma skall. Det gäller att ha tur då man köper bil.

Det jag gillar med Volvon är åkkomforten och utrymmena.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror inte du behöver vara överdrivet rädd. Det finns drygt 29.000 användare här på forumet, och alla är INTE missnöjda. Hur många Volvos finns det på vägarna?bDet är ju så att man söker hjälp på sina eventuella problem på sådana här forum. De som är nöjda skriver inte lika ofta.
Användarvisningsbild
av opA
Skulle de skapas en tråd för varje glad användare som inte har några bekymmer på sina bilar skulle de bli rätt många såna med.. forum är till för att få svar på problem, därav så blir de trådarna du läser :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Volvo säljer väl bortåt 370.000 bilar per år, alla dessa köpare har ju inte klagat här på forumet som tur är :D

Och de har inte heller skapat en tråd var "Jag har beställt en Volvo"... då vore det rätt fullt här
Användarvisningsbild
av Camel
Jag har haft flera nya bilar jag tycker nog Volvo har varit mest problemfri som nybil för min del när jag jämför. På den nuvarande V70II är det nu dags för första service och jag har bara en anmärkning på oljud och gnissel från bakluckan. I övrigt går bilen bra och jag upplever byggkvaliteten bra, bilen känns solid och går tyst bortsett från bakluckan. Även på äldre Volvomodeller (240, 740/940, V70N) jag kört genom åren som nybilar har det förekommit fel så de nyare Volvomodellerna är inte sämre än de gamla som nya bilar för min del. Men man kan ju fundera på om skillnader finns när de nyare modellerna blir äldre med många mil men det behöver ju inte vara så. Den som lever får se. :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag kan förstå TS. Det är tyvärr väldigt mycket fokus på forumet på bilar som krånglar.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]