Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonken
När jag kör hör ett "klapprande" ljud från framvagnen, speciellt extra högt när jag kör på ojämn asfalt och låg hastighet. Nya fjäderben och länk armar är monterade.
Glöm det alla säger,
Standar fel, stabilisator staget, det som står bredvid fjäderbenet, på länkarmen,

Den som kröningshämaren är bultat i,

Är bussningen (någon av dom 3, 2 upp och en nere) dålig, slut så¨låter det exakt som du säger,

Detta brukar avta i högre farter :)

Mvh
Jonken skrev:Vad gör man om det ligger mot tornet "bensinkalle"? Enkelt att åtgärda?
Jag accepterar problemet ^^

Men enklast är att justera om cambern helt enkelt... Varför det ligger emot på min bil har jag inte fattat, eftersom det ska gå att justera mer negativ camber... Cambern ska man ju egentligen inte fiffla med såvida den inte står fel, så det är en lat/ fusklösning. Annars får man kolla om fjädern är intakt, den kan vara av så det ligger emot och knackar, eller så ligger kanske fjädern lite fel i övre fjäderskålen. Man får lyfta upp och kolla helt enkelt.

Om det nu är fjädern d.v.s... Finns ju dessvärre ofta många saker som kan leva rövare på äldre bilar
Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]

Vibration på höger sida

Det finns nåt hundratal trådar hä[…]