Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Nu är bilen ordentligt rustad inför vintern, har införskaffat och monterat Calix batteriladdare 1205 ihop med calix motor och kupevärmesystem. Så ja tänkte försöka lägga upp lite bilder på hur jag monterat laddarn.
Håll till godo! :-)

https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_8628201164549c171.jpg

https://www.jagrullar.se/forum/images/fb/images_1f28201163241436a.jpg
Senast redigerad av 3 Tallberg, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av CabBO
Ser inga bilder, men undrar hur du upplever T5:an och Powershiftlådan. Provade du en manuell innan.
Användarvisningsbild
av Tallberg
CabBO skrev:Ser inga bilder, men undrar hur du upplever T5:an och Powershiftlådan. Provade du en manuell innan.
nej jag får inte upp dom, vet inte hur jag får bilderna ifrån forumbilder.. :( jag upplever motorn som pigg och den har ett bra vrid. lådan är jag riktigt nöjd med, sköna växlingar som man inte känner. snabb att växla och den drar upp till 6500varv innan den växlar om man nu tycker det är kul... enda nackdelen är att ja inte gillar den manuella växelfunktionen. lådan tänker en stund från att du har ryckt i spaken innan den reagerar. skulle vilja att den mera "skjuter" i växlarna på ett lite mera sportigt sätt vid den typen av växling. nej jag provade en s60 t5 med powershift som handlarn hade lånat in från göteborg. hade enbart kört t3:an med manuell innan och den tyckte jag inte alls om..
av XC60
Jag får upp bilderna...

Funderar på om man skulle ha en laddare i nästa bil så det var intressant att se. Tack
Användarvisningsbild
av Tallberg
XC60 skrev:Jag får upp bilderna...

Funderar på om man skulle ha en laddare i nästa bil så det var intressant att se. Tack
Ja nu verkar de funka.. Ja man slipper ju oroa sig för tomt batteri när det blir 25minus. :)
Användarvisningsbild
av Tallberg
svar: nej det är inte start stopp på min bil. varför bör man inte sätta minuskabeln på minuspolen på en S/S?

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.