Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Hei, någon med erfarenhet av TomTom XXL IQ Routes Europe 5", Visar körfiler och så vidare bra, poliskameror etc?
Har beställt, Pris 149 €
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har ingen erfarenhet av exakt just din modell men har själv en Tomtom av annan modell som jag är mycket nöjd med.
Fungerar ganska bra med att den talar om vilket körfält man skall välja osv men det är inte 100 procentigt
Användarvisningsbild
av Alfredo
Fick hem den, uppdateringen tog 2 timmar, kamerapaketet fick Jag tag på efteråt fast det var markerade med den övriga uppdateringen. Har ännu inte kunnat testa den på allvar ännu.
Märkte i alla fall att det är lätt att mata in adresser, stora rutor att trycka på.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Den verkar inte funka, visar vart man ska på helt blå botten nästa vägskäl.
Om jag trycker fram ett kartblad kommer inte uppgifter om hastighet mm, får nog skicka tillbaka!
Användarvisningsbild
av Alfredo
Har för tiilfället bara den uppdateringen som gällde vid köpet, och valt land Finland. Skulle inprogramera en adress i sverige som kam behövas, men den hittar inte den vägen fast det är ett område med äldre hus. Kanska man välja land och göra någon uppdatering, verkar konstigt då det var en stor uppdatering när den togs ibruk.
av Hånkie
Ett tips för er som vill ha ett gott skratt i bland, skaffa tomtom go live Top Gear edition. Inte varje dag ens GPS berättar att den är åksjuk mm. Frågan är väl hur länge det är kul, men man får väl byta från Jeremy Clarkson till nån annan röst när man tröttnat.....

Har det lite oljigt i området runt en sensor[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Om det finns gas kvar kan man "tvångs[…]

Jag har exakt samma fel på min 945 -98. Tror[…]

Smörjde aldrig upp frambromsarna när som[…]