Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilka underbara bilder!!! :P

Du gav liv åt mina "fantasier", verkligen en snygg kombination, dessutom till din färg på bil.

Jag har en liten dotter på 15 månader, och det låter bra att lädret trots färgen verkar lättskött. Man får väl helt enkelt hålla efter mer.

Jag lyssnar mycket på musik, och har tidigare haft premium sound. Efter provkärning tycker jag high performance är ok, inte mer, men kanske är dte värt att plusa på en subwoofer?

Stort tack!!
Användarvisningsbild
av MartinS
Ljus inreding är ett bra val tycker jag, det ger en rymd och lyxighetskänsla tycker jag. Det finns inget dystrare än en mörk inredning, första intrycket när man öppnar dörren varje dag blir ju som att titta in i vilken Hyundai som helst ju :)
Min 8-åriga dotter är uppväxt i en ljus inredning och det är inga problem alls, hon har t.ex. lärt sig från början att man har fötterna ordentligt och att tröskeln är just en tröskel, inget trappsteg. Det är värre med vissa av hennes kompisar vilka somliga verkar tror att en bil är en klätterställning.

Angående XC60 och stötighet håller jag med dig, men det gör stor skillnad beroende på lufttryck, bara 0,2bars skillnad kan göra underverk. Sen är XC60'n chassie lite stramare och mer med på noterna vilket tyvärr påverkar komforten.

Mina 5 cent... Lycka till med valet!

/Martin
Ljus klädsel ger lyxighet känsla och är snyggare en mörk håller med. Jag bytar klädsel mest för att det inte ska gå mig på nerverna med fläckar som syns lika mycket....är pedant....en sjukdom.....köpte en helt ny BMW R1200R 09a....(MC) så fort där var ett moln på skyn så körde jag in den i garaget....kunde jo komma en vatten droppe......blev 200mil på två år sedan försäljning.....

Det var utanför ämnet....som sagt det enda jag hade valt till är den större motorn. :o
Samma här, är pedant så det blir till att torka eller lägga en filt där dottern ska sitta, och framförallt LÄRA HENNE :wink:

Ljus inredning tilltalar mig, det ger en rymd och lyxighet. Tänkte kombinera SoftBeige med antingen Classic Wood med träratt eller Modern wood. Ratten gör ju stor skillnad också... Blond tycker jag verkar lite för kall i tonen till en vit bil.

Någon som har Classic Wood? Är den väldigt mörk? Jag vill ju se ådringen i träet! Har föstått att den pga klarlacken gärna drar till sig damm.

Perfekt för en pedant :mrgreen:
Användarvisningsbild
av MartinS
Finns inte nordic Oak till XC70? Det tycker jag passar grymt bra tillsammans med alupanelerna i XC60.

Jag var skeptisk till ljus ratt och knopp innan jag köpte min XC60 men nu tycker jag det ser "billigt" ut med mörk ratt och knopp om resten är ljust på de bilder man ser. Självklart lite vanesak men jag gillar verkligen det ljusa, en bidragande orsak till att vi köpte en xc60 var rymden i kupén, och där hjälper en ljus inredning till ännu mer (för att inte prata om panoramataket).

/Martin
MartinS skrev:Finns inte nordic Oak till XC70? Det tycker jag passar grymt bra tillsammans med alupanelerna i XC60.

Jag var skeptisk till ljus ratt och knopp innan jag köpte min XC60 men nu tycker jag det ser "billigt" ut med mörk ratt och knopp om resten är ljust på de bilder man ser. Självklart lite vanesak men jag gillar verkligen det ljusa, en bidragande orsak till att vi köpte en xc60 var rymden i kupén, och där hjälper en ljus inredning till ännu mer (för att inte prata om panoramataket).

/Martin
Tyvärr finns inte nordic oak till xc70, vilket verkligen är synd! Modern wood är nästan lika mörk som classic wood, men matt. Väljer man modern wood så kan man inte få träratt, så valet får bli classic wood med softbeige skinn.
av Hakan975
Jag har också provkört både XC60 och XC70.
Det blev en XC70 D3 AWD momentum med manuell låda. Volvos automater lämnar mycket att önska tycker jag.
Med AWD så får man ju den större dieseln i vilket fall.
* Svart metallic
* Tonade rutor
* Side scuff plate och vinge.
* Inscritpion mörkgrå inredning (istället för D5, pengarna räcker ju inte till allt)
* Tidur + elektrisk motorvärmare och kupeuttag (hä ä kallt i pite)
* De nya snygga 17" Valder + vinterdäck med dubb.
* Fast drag
* Stänkskydd fram och bak
och det viktigaste av alla tillbehör Solglasögonhållare 8)

Leverans i mitten på December :D
Hakan975 skrev:Jag har också provkört både XC60 och XC70.
Det blev en XC70 D3 AWD momentum med manuell låda. Volvos automater lämnar mycket att önska tycker jag.
Med AWD så får man ju den större dieseln i vilket fall.
* Svart metallic
* Tonade rutor
* Side scuff plate och vinge.
* Inscritpion mörkgrå inredning (istället för D5, pengarna räcker ju inte till allt)
* Tidur + elektrisk motorvärmare och kupeuttag (hä ä kallt i pite)
* De nya snygga 17" Valder + vinterdäck med dubb.
* Fast drag
* Stänkskydd fram och bak
och det viktigaste av alla tillbehör Solglasögonhållare 8)

Leverans i mitten på December :D
Grattis!! :-)-)
När beställde du din? Jag har fått min framflyttad från v51 till v3 idag... :cry:
av Hakan975
Jag la ordern för en månad sedan och då fick jag beskedet 'mitten på December' så vi får väl se om den hinner komma innan Jul.
Hur vet om om leveransen blir framflyttad ? Man har ju kunna följa bilbygget på någon hemsida någonstans men jag hittar inte igen den.
Hakan975 skrev:Jag la ordern för en månad sedan och då fick jag beskedet 'mitten på December' så vi får väl se om den hinner komma innan Jul.
Hur vet om om leveransen blir framflyttad ? Man har ju kunna följa bilbygget på någon hemsida någonstans men jag hittar inte igen den.
Kolla https://minvolvo.volvocars.se/order/delivery-status eller https://minvolvo.volvocars.se/
Hör gärna av dig om du får fram nån info om leverans!

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]