Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvoadde
Tjena!

Har sätt bilar med positionsljus i extraljusen och hat tyckt att det ser bra ut, hade ett par bosch big knick av äldre varianten med kromad bakdel osv så fundera på om det går att få fixa sånt i dom.
Undrade då om det skulle fungera och hur? samt om någon har erfarenhet av att trixa i det i äldre extraljus vet inte om det har någon betydelse?

Tack på förhand.
av SlimShady
Min verkstad vägrade montera positionsljus pga det skulle vara olagligt. Klart det går, men kanske inte värt besväret om man dessutom skulle råka på böter. Bara en tanke, du får göra som du vill såklart!
Användarvisningsbild
av volvoadde
SlimShady skrev:Min verkstad vägrade montera positionsljus pga det skulle vara olagligt. Klart det går, men kanske inte värt besväret om man dessutom skulle råka på böter. Bara en tanke, du får göra som du vill såklart!
Alla verkar säga olika endel säger att det är olagligt och endel att det inte är, varför säljs det extraljus med såna i från början om det är olagligt förstår jag inte?
Severin skrev:Borra ett hål och sätt in såna här (den högra)

Bild
Tackar för svar!
Det är inte alls olagligt att ha dessa positionsljus tända i x-ljusen, bara x-ljusen sitter monterade på "rätt" sätt så går det bra.
Har själv fått en tydlig demonstration med tumstock o allt av den mest nitiska fordonsinspektören här i trakten. :lol:

Det var något i stil med att om x-ljus med positionsbelysning sitter MAX 40cm från fordonets ytterkant och med MINST 60cm mellanrum hö/vä x-ljus så kan det vara godkänt.

Ex. hade jag 5st hella 3000 på min volvo 940, 3st i bredd framför grillen och 1st på vardera sida nummerskylten. Glödlyse i alla 5 strålkastarna gillades inte, men när jag släckte de 3 i mitten gick det betydligt bättre. :)

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]