Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Hör vad du får i inbyte, det gjorde jag när jag funderade på att sälja, fick runt 180 vilket jag då tyckte inte stämde för utpriser på min V70 var du runt 260 tusen, några veckor senare fanns det likvärdiga V70 som jag för runt 230-240 med samma miltal, man får helt enkelt inte det man vill ha så är det bara tyvärr. Varför sälja din fina V60 efter 450 mil?
av Biltoken
Ett tips är att sälja vinterdäcken separat. Finns ganska få "Volvo orginal vinterdäck" på Blocket av nyare modell vilket gör att det finns en efterfrågan.

Detta funkar bra om du säljer själva bilen på våren eller sommaren. Svårt att sälja bilen med sommarsulor i november....
av Petzzon
Gurra82 skrev:Hör vad du får i inbyte, det gjorde jag när jag funderade på att sälja, fick runt 180 vilket jag då tyckte inte stämde för utpriser på min V70 var du runt 260 tusen, några veckor senare fanns det likvärdiga V70 som jag för runt 230-240 med samma miltal, man får helt enkelt inte det man vill ha så är det bara tyvärr. Varför sälja din fina V60 efter 450 mil?
Saknar fyrhjulsdrift, tycker den är lite trång. Har ytterligare en bil stående som jag tänkt köra över vintern och sen eventuellt beställa en XC 60 till våren.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Ja du skulle verkligen köpt den bilen du ville ha från början då hade det inte blivit lika dyrt, släng ut den på blocket så får du se om du får den såld.
av Petzzon
PalmE skrev:Du kan ju kolla med dom lokala volvoåterförsäljarna om dom är intresserade av att köpa in bilen.
Det pris dom kan tänka sig skulle troligen göra mig nedringd på Blocket.

Har dock bett om ett pris på byta mot en XC 60 redan nu, så jag kan ha det som jämförelse och eventuellt beställa en ny redan nu.
Är ju lite leveranstid också så kan försöka sälja den under tiden.
Användarvisningsbild
av SvenB
Påverkar inte finansieringsmöjligheterna priset också? Om du köper nytt brukar väl räntan vara lägre än om du privatfinansierar köpet.

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]