Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej.

Vad tror ni om att sälja en nästan ny V60 T3 R-design privat?
Röd
450 Mil
R-design pkt.
Helskinn
Motorv m kupeutt.
19 tums nya sommarhjul (Advanti Shade nypris 20000:-)
18 tums original fälgar med dubbfria michelin.

Dålig affär givetvis men vad kan man få tror ni?
av Petzzon
Steff 99 skrev:Om det är en MY12, kan du kanske få 210-220 om du hittar rätt köpare.
Bara en 11:a

Hoppas och är ganska säker på att jag får mer i alla fall.

Kostar ju 325 Brutto och 295 netto ny idag.

Billigaste på blocket utan 19 tums hjul ligger på 259, visserligen på firma men ändå.
av Lövet
När jag bygger en motsvarande kostar den 284' + motorvärmare 4-5 tusen + vinterdäck 11,7k så runt 300k jämt. Sen ska rabatten dras på det. Sommarhjulen är sannolikt värda 0kr extra jämfört med 18" Volvo original, vinterdäcken är förstås värda några kronor. Vet inte vad den exakta rabatten är på dessa för tillfället men fråga dig själv. Vad skulle du själv betala begagnat om nypriset låg nånstans runt 280? Inte är det 250 i alla fall.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Enligt bilpriser.se så bör den ligga runt 219-248 000 beroende på när den är utplockad 2010-08/2011-06 och hur mycket man uppskattar tillbehören.
Men det brukar vara svårt att hitta en renköpare med en så pass dyr bil, de flesta har nog ett bytesförslag.
av Petzzon
andreas_lofgren skrev:När jag bygger en motsvarande kostar den 284' + motorvärmare 4-5 tusen + vinterdäck 11,7k så runt 300k jämt. Sen ska rabatten dras på det. Sommarhjulen är sannolikt värda 0kr extra jämfört med 18" Volvo original, vinterdäcken är förstås värda några kronor. Vet inte vad den exakta rabatten är på dessa för tillfället men fråga dig själv. Vad skulle du själv betala begagnat om nypriset låg nånstans runt 280? Inte är det 250 i alla fall.
284 var ju intressant, frågan är vilken handlare som har det listpriset? Kollade runt på Bilia, Upplands Motor och Bra bil där ligger den mellan 296400 till 300900 i deras listor.
Motorvärmare stämmer tror det var 4500:- men var hittar du vinterdäck på 18 tums R-design fälg för 11700:- inkl däck 235/40-18 (dessutom Michelin framgick dock inte tidigare)

Men sen kan jag hålla med dig får troligen inte 250 för bilen det vet jag redan.

//Peter
av Lövet
Jag hittar vinterdäcken och prisen direkt i Volvos konfigurator. Priserna hos ÅF brukar sedan skilja någon eller några tusenlappar på totalen.

Viktigt att tänka på att det är inte vad du betalade som är intressant utan vad den kostar idag. Ut med kärran på annons för det pris du anser rimligt. Om det är dött i telefonen då är det för högt. En bister sanning.
av Steff 99
Tyvärr är den bistra sanningen den, att försäljningspriset ALLTID är lägre än vad man önskar.
Sedan så beror det på hur snabbt man vill bli av med bilen...fundera på vad du skulle vilja ge för en samma bil om du var köpare jämfört vad du vill betala för en motsvarande ny.
Den som är ute efter en beg bil som är så ny vill förmodligen märka att han tjänar mer än några kronor, annars så köper man heltnytt.
Extra utrustning såsom 18" och vinterhjul är ofta bara bonus för köparen och inget som man betalar extra för.
Men testa på Blocket till det priset du vill ha så ser du om det nappar, är det dött så är priset för högt.
av Petzzon
andreas_lofgren skrev:Jag hittar vinterdäcken och prisen direkt i Volvos konfigurator. Priserna hos ÅF brukar sedan skilja någon eller några tusenlappar på totalen.

Viktigt att tänka på att det är inte vad du betalade som är intressant utan vad den kostar idag. Ut med kärran på annons för det pris du anser rimligt. Om det är dött i telefonen då är det för högt. En bister sanning.

11700 var för 16 tums hjul ja...........

17 kostar 16100:-

18?????

Sen pratade inte jag heller om vad jag betalade, dom priser jag tog upp är dom prislistor som ligger ute hos ovan nämnda handlare idag.
Jag vill bara påvisa att ingen håller dom priser som Volvo anger, och att i detta fallet tyckte jag det skiljde mer än normalt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror inte att vinterdäcksmodell/storlek påverkar begpriset med 5 öre. Finns det vinterdäck är det bra och kan göra en köpare lite mer intresserad, finns det inte är det inget konstigt med det. Storlek är som sagt helt ointressant i detta perspektivet.

/Martin

Stenskott då rostar det inge konstigt me[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?