Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som haft liknande problem? höger blinkers lyser konstant även med avslagen tändning, men det går att blinka vänster och bältes varnaren funkar som den ska, därför tror jag inte det är reläet. känns nästan som ett jordfel. Någon som kan tipsa mig om var man kan börja leta efter problemet. Har varit och rivit i kontakt styckena bak utan något resultat, batteriets poler är även dessa rengjorda.
Har ej larm el dragkrok på bilen el något annat hemma kopplat, bilen är 100% original när det gäller elen..

FIXAT trodde jag, men inte..

Felet kom tillbaka. Har märkt att det händer när jag låser upp bilen som höger blinkers "hänger sig" sen får man lås och låsa upp tills det blir riktigt igen. Tror inte på jordfel längre. Ska införskaffa ett nytt relä för att försäkra mig om att det inte är det. Vad tror ni? blinkersen lyser ju även med borttaget relä, vad mer styr blinkersen, kan det va ett mjukvarufel? el är det någon box som sköter fjärrlåsningen som kan va felet? Kan tillägga att batteriet varit frånkopplat över en timme när jag inte lyckades släcka blinkers utan resultat, blinkersen lös när batterit kopplades på igen.
känns nästan som nått slags relä som "brännt fast".

Tacksam för alla tips.

Tack för ett bra forum.
om du kollar innanför/nedanför batteriet, så ser du en kabelhärva.
kolla så inte nån kabel är skavd av batteriet el liknande ryck även lite i minus kabeln..
lyft ur batteriet så ser du bättre,
jag hade exakt dina problem, jag hade haft ur batteriet å råkat klämma härvan..

mvh bengt

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]