Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej! ser att du har ungefär samma fel som mig, jag har en 855 2.0t som kan "dö" av när jag kör för att sedan hosta igång igen. på tomgång går den bra tills fläkten slår igång för då börjar den "pulsera" gå väldigt ojämnt men går till sig efter cirka 10-15 sek!?? kan de vara för fel?? kan nämna att jag precis bytt bränslepump (helt ny) då jag var tvungen att knacka igång den förra! men de löste inte problemet som jag hoppats på??
skalle89 skrev:hej! ser att du har ungefär samma fel som mig, jag har en 855 2.0t som kan "dö" av när jag kör för att sedan hosta igång igen. på tomgång går den bra tills fläkten slår igång för då börjar den "pulsera" gå väldigt ojämnt men går till sig efter cirka 10-15 sek!?? kan de vara för fel?? kan nämna att jag precis bytt bränslepump (helt ny) då jag var tvungen att knacka igång den förra! men de löste inte problemet som jag hoppats på??
Tyvärr har jag väldigt lite svar på dina frågeställningar eftersom jag själv inte är någon expert på ämnet :) jag hoppas du kan få hjälp av någon annan kunnig.. :)
Jag tog loss kamaxellägesgivaren/tändlägesgivaren eller allt vad man vill kalla den (artikelnummer 0 232 101 023) och mätte den med ohm-mätare. Grejen är den att jag inte får något utslag alls på mätaren. Min fråga nu lyder som följer: Är den dålig och behöver bytas då eller behöver jag mäta den på något speciellt sätt?

tacksam för svar, detta blir det sista jag gör innan jag försöker göra mig av med bilen som den står..
Något utslag får man alltid om mätaren fungerar, antingen nära 0 (sluten krets) eller motsatsen som är oändligt värde som kan visas som "1" eller på annat sätt och innebär att kretsen är öppen. Det jag nu beskrev är alltså extremvärdena.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Något utslag får man alltid om mätaren fungerar, antingen nära 0 (sluten krets) eller motsatsen som är oändligt värde som kan visas som "1" eller på annat sätt och innebär att kretsen är öppen. Det jag nu beskrev är alltså extremvärdena.

Mvh GK
Vilket alltså borde betyda att den förmodligen är kass då? Det står ju 1 på mätaren men det gör det ju även om man inte mäter någonting.
Fast helt trasig kan den ju inte vara, för då skulle ju inte bilen starta... Bilen startar ju alltid och så. Jag testade att dra ur kontakten till givaren och då startade den, helt väntat, inte. Men den måste ju fungera lite i alla fall då eftersom den alltid startar osv?
jensos89 skrev:
gnestakalle skrev:Något utslag får man alltid om mätaren fungerar, antingen nära 0 (sluten krets) eller motsatsen som är oändligt värde som kan visas som "1" eller på annat sätt och innebär att kretsen är öppen. Det jag nu beskrev är alltså extremvärdena.

Mvh GK
Vilket alltså borde betyda att den förmodligen är kass då? Det står ju 1 på mätaren men det gör det ju även om man inte mäter någonting.
Fast helt trasig kan den ju inte vara, för då skulle ju inte bilen starta... Bilen startar ju alltid och så. Jag testade att dra ur kontakten till givaren och då startade den, helt väntat, inte. Men den måste ju fungera lite i alla fall då eftersom den alltid startar osv?
hitta demma tråd och undrar om du hitta fgelet .min v70 har samma symptom .
nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]

Sitter i lastutrymmet bak, här är en vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]