Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena!

Jag har precis köpt mig en calix1205 laddare till min v60, och jag kollade lite under huven var man skulle kunna montera den och blev lite fundersam. Det följde ju med 3st gigantiska skruv, känns lite otäckt att skruva i nya bilen..
Så jag tänkte höra hur/var ni andra har monterat era och ungefär hur lång kabel ni hade mellan laddare och grenledningen till motor/kupe.
Tacksam för svar, gärna med en bild. :)
Mvh Johan
(Jag fäste den på plasten (hyllan) vid hjulhuset på den sidan som inmatningskabeln kommer i från behövde en förlängare på ca 0,5m) genom att borra ett (två)hål i plasten och sedan så drog jag fast med strips, PMa tele så förklara jag på tele
Jeh Nu så har jag inhandlat en "bäst i test" cupevärmare från biltema och riggat den i min "gamla bil" väntar på att biltema skall hosta upp sin nya lite starkare variant och den skall monteras i v70II nu när vintern sakta kryper på...
Kom på ytterligare fördelar men laddat batt förutom att nyckeln dras in i låset så kan man släppa på handbromsen med ström i men inte utan
Det går att manuellt släppa på parkeringsbromsen, men det är knöligt om jag minns rätt..
Läste i en tråd här för nåt år sen om nån som blev bärgad, och då fick bärgningskillen släppa bromsen manuellt..

Förspråkar inte urladdat batteri, ville bara uppmärksamma att det går att släppa parkeringsbromsen trots strömbrist.. :wink:
Hade en Mazda med el lucka och den hade en vev som man kunde använda on el luckan skulle fallera gött om det kom en åskskur :lol:
Variosboy skrev:Det går att manuellt släppa på parkeringsbromsen, men det är knöligt om jag minns rätt..
Läste i en tråd här för nåt år sen om nån som blev bärgad, och då fick bärgningskillen släppa bromsen manuellt..

Förspråkar inte urladdat batteri, ville bara uppmärksamma att det går att släppa parkeringsbromsen trots strömbrist.. :wink:
Intressanta uppgifter, vet du hur man gör detta ?
Inte för att jag är i behov av detta längre när jag numera är en lycklig ägare av Calix laddare :-)
Mccartney skrev:Varför behöver man en batteriladdare till D motorerna?
Största anledningen till att många väljer att montera laddare på sina dieslar är att man använder dieselvärmaren mer än vad bilen hinner ladda batteriet..

Alltså, man kanske kör värmaren 30-45 minuter på morgonen å så har man inte mer än 10 minuter till jobbet vilket får till följd att man sakta sakta tömmer sitt batteri..

Man ska enligt praxis köra lika många minuter som värmaren varit igång..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Kommer få överta en V60 T6 Ultimate 202[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]