Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Börjar ju som sagt bli lite kallt och då jag inte riktigt har någon fungerande vinterbil än måste gamla bettan rulla ett tag till innan avställning
Bild
Ja Dalmans, den kommer från din numera skrotade 740 tic :wink:
Värmaren, cirkulationspump, styrbox samt kabelhärva monterad :) Är en röra utan dess like på skärmen vid batteriet nu men jag ska försöka bygga en konsoll att sätta upp allt snyggt och prydligt på är det tänkt
Bild

Va trångt så inåt helvete att sätta den i en 16V med AC men längst inne under torkfiltret fanns en bult som håller värmepaketet som gick att sätta cirkulationspumpen i. Fick bocka om ett rör till ACn en cm sen fick den plats :)
Bild

Tidur monterat
Bild

Har inte kopplat in kablarna till fläkt och tändning på tiduret än men jag har ju bränsleledningar, vattenledningar och avgasrör till den kvar att koppla in först så jag ser att allt fungerar i bilen också :lol:
inhandlade lite fälgar till den svindlande summan av 100kr men frågan är om dom inte var lite för breda för vinterdäcken :lol:
Bild
Vad kan man ha för däck på 7x15", 195or?
Fick tråkigt så jag lödde en adapterkabel till mitt andra tidur jag hade liggande sen jag rev bort en massa onödigt på automatarn. Typ 1 eller turboklockan kallas det tydligen :)
Bild
Batteriet är där för att provköra tiduret innan jag hittat vilken kabel som gick till vad.

Finns en massa roliga funktioner i det som belysning i knapparna när någon funktion är aktiverad, automatisk dimning av klockan och väckarklocka ifall man ska sova i bilen :lol:
Kan inte ha varit billigt när det var nytt

edit: Det mäter temperaturen inne i bilen också så värmaren inte går längre än nödvändigt :)
Senast redigerad av 1 päpplet, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 75

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]