Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet om det står en V60 T5 eller T6 för provkörning i någon av bilhallarna i Stockholmstrakten. Skulle underlätta än att köra runt och fråga. Kanske får ringa runt i stället. Vill gärna själv veta vad jag tycker innan köp då det är så mycket synpunkter på T5:an med manuell respektive automat. T6:an är lockande.
Testa att "boka provkörning" på volvocars.se och se vad som händer.

/Martin
MartinS skrev:Testa att "boka provkörning" på volvocars.se och se vad som händer.

/Martin

Jag har nu gjort som du föreslog. Gått in och valt en bil (V60) på "boka provkörning". Problemet är ju att jag inte kunde välja vilken V60 jag ville provköra, men det kanske jag kan när dom hör av sig. Valde olika återförsäljare för provkörning och hoppas att dom kan hjälpa mig. Vill inte provköra någon T3:a om jag är ute efter en T5 eller T6.
StringerBell skrev:Man kan söka på lämplig konfiguration på bytbil.com också.

Förstår inte riktigt vad du menar med det.
CabBO skrev:

Bilar hos återförsäljare.
StringerBell skrev:
CabBO skrev:

Bilar hos återförsäljare.
Där finns ju ingen V60 T5:a. Det tog jag upp i början på denna tråd då jag tyckte det var konstigt att det inte fanns några V60 T5 i listorna.
Byt bil är jag ofta inne på, men det har inte hjälpt för att kunna provköra en V60 T5
CabBO skrev:
Det tog jag upp i början på denna tråd då jag tyckte det var konstigt att det inte fanns några V60 T5 i listorna.
Sorry missade detta!

En S60 kan säkert ge bra ledtrådar också men den är ju inte mycket vanligare.
CabBO skrev:Är det någon som vet om det står en V60 T5 eller T6 för provkörning i någon av bilhallarna i Stockholmstrakten. Skulle underlätta än att köra runt och fråga. Kanske får ringa runt i stället. Vill gärna själv veta vad jag tycker innan köp då det är så mycket synpunkter på T5:an med manuell respektive automat. T6:an är lockande.
På blocket finns 4st T6. Uppsala och sthlm tror jag.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Stenskott då rostar det inge konstigt me[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]

Hur löste sig det här problemet?