NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred00
Som titeln lyder, vilka stereoalternativ fanns original 2004-2006 till S40? Eller har det kanske varit samma ända från 2004 och uppåt. Jag vet att det finns något som heter High Performance i alla fall. Det ska vara "mellanstereon" vad jag förstår. Vad heter standardstereon samt den bästa modellen? Och framförallt, hur stor skillnad är det i ljud mellan de olika varianterna?
Vet inte exakt vilka år de olika modellerna på stereon kom men på min C30 -07 så fanns det performance, high performance och det bästa premium sound (som jag har) :) Jag tror det har varit det här upplägget ganska länge och det enda som har ändrats är att vissa system fått annorlunda högtalare/diskanter osv. Rätta gärna om jag har fel!
Jag tycker den biligaste är riktigt dålig ljudmässigt. Den dyraste är riktigt bra, men även rolig att leka med.
Själv hade jag High Performance i förra bilen och sambon har HP i sin V50.
/greenbay
Jag ringde på en -08 idag. Enligt försäljaren (bilfirma) så kom det varken upp en bil eller "high performance" i displayen, bara direkt radiofrekvens. Vad är det för någon stereo då?
Finns det separata diskanter innanför backspeglarna KAN det vara en HP. Det går att eftermontera dessa även på en Performance.
Nästa test: om det går att hitta en radiomeny->avancerade inställningar->equalizer, så är det High Performance.
/Greenbay
Användarvisningsbild
av SvenB
Fred00 skrev:Jag ringde på en -08 idag. Enligt försäljaren (bilfirma) så kom det varken upp en bil eller "high performance" i displayen, bara direkt radiofrekvens. Vad är det för någon stereo då?
Jag tror det är så här: (Orkar inte gå ner och kolla). Om du slår på tändningen med radion tillslagen, kommer bara frekvensen upp. Men om du stänger av radion med tändningen på och sedan sätter på radion med volymknappen, då kommer Bilen, High performance, eller Premium Sound upp.
KKR skrev:
Fred00 skrev:Jag ringde på en -08 idag. Enligt försäljaren (bilfirma) så kom det varken upp en bil eller "high performance" i displayen, bara direkt radiofrekvens. Vad är det för någon stereo då?
Jag tror det är så här: (Orkar inte gå ner och kolla). Om du slår på tändningen med radion tillslagen, kommer bara frekvensen upp. Men om du stänger av radion med tändningen på och sedan sätter på radion med volymknappen, då kommer Bilen, High performance, eller Premium Sound upp.
True that!
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]