Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har nyligen ändrat min 140hk till 188hk och tycker skillnaden märks bra vid omkörningar.Enkelt att ändra tillbaka om man vill,tar bara 3-4minuter och går att ändra så ofta man vill.
Beror lite på hur bråttom man har,dåligt med raksträckor här så det gäller att komma sig om ganska fort :wink: Vid normal körning så märker man inte av det, det blir ju så när det bara är en strypning på gasspjället som tas bort.
Jag har kört med det chiptrimmet du nämner från BSR. Jag är nöjd och vill tillägga att jag har mer utnyttjat det ökade vridmomentet mer än den ökade effekten. När det gäller bränsleförbrukning så drar den ca 8-10% mindre under förutsättning attt man använder samma körstil som utan trim.
Jag upplever att motorn drar bättre i intervallet ca 2000-4000 rpm frånca 4500rpm tar den ökade effekten vid. Jag tycker att det ökade vridet är "underhållande" som det kan vara för en sugmotor. Programering trim - orginal fungerar bra så vill man safe:a så återställer man vid besiktning. Jag har dock inte hitillls fått någon anmärkning trots att jag har BR emblem på luckan bak. Var det värt pengar - Jag är nöjd.

PS:
Kör V70 2006 aut.

Den har inte B&W, det är Harman Kardon...[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]