Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
..när jag tankar så droppar det under bilen,,har haft bilen på volvo men de hittar inget fel,,nån soim haft liknande problem,,?
av Kurtoua
Hej JRS
Det förekommer att påfyllningsröret ärjar sönder innan för innerskärmen, så kolla om det droppar ca rakt under påfyllningen.
Kurtoua
av TomasL
Det är utbytbart. Är dock lite trångt har jag för mig så det kan bli lite krångligt att byta.
Det är inte speciellt svår men trångs som sagt så det kan ta lite tid om man har lite muskelösa armar och stora händer. 8)
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,,tack,,nåt måste ju göras, bensinen är för dyr för att hälla ut på marken,,,,,,,,,,,
Användarvisningsbild
av JRS
ok,,,tack,,nåt måste ju göras, bensinen är för dyr för att hälla ut på marken,,,,,,,,,,,
Användarvisningsbild
av JRS
vojje..vilket värdefullt svar,,,,,??????!!!!!!,,,TACK..har verkliugen stor nytta av detta,,,,,,,,,,,,,
Användarvisningsbild
av Vojje
Tja, jag antar att du likt andra är rädd om miljön och inte vill slösa på jordens resurser i onödan,

alltså medans du funderar på hur du ska gå vidare. Det finns speciellt tätningsmedel, typ spackel, för bensinläckor.

Jag har själv använt ett sådant med gott resultat (rosthål) armerat med en plåtbit. Att svetsa är ju inte att tänka på.

Men om det är trångt och hålet sitter illa till är klart inte det heller så lätt.

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]