Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bystrom
Hej,
har en s60 d5 -07(xenon orginal på halv med nivåjustering) och har nu testat att konvertera helljuset på denna.
Kit som används är ett canbus 50W h9.
Till problemet:
Ibland så tänds ena lampan med inte den andra och ibland tänds ingen och så har jag märkt att när jag släcker helljuset så tar det kanske 5-10 sekunder innan lyktan justerar ner halvljuset...?
Det jag har provat är bytt säkringar till 20A på helljuset(10A i vanliga fall), har även mätt spänningen fram till ballasterna vilket vad 12v.
Någon vet vad jag har glömt eller kan testa eller är kitet kasst? (köpt på xenonhuset)

Tacksam för hjälp!
av Cedrix
Låter lite konstigt!
Vad var idén med att byta till 20A säkring? Gick 10A säkringen sönder? Du riskerar bara att kablarna brinner upp om det blir någe fel.
Vet inte hur dom där kitten ser ut, tar man ström direkt från batteriet och har ett relä som styrs från helljus kontakten?
av bystrom
iden fick ja från supporten..men det hjälpte inte iallafall. Börjar nu tro att det är något fel på ballastrarna. Ska sätta i ett annat kit som jag har för att se om det är samma skit där.

En annan fundering är om relät inte klarar av det?
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag har en S60 D5 -08 classic med ABL strålkastarna och ja kör med 55W xenon från vvme.com. Absolut inga problem där inte! Jag kopplade in mig på originalkablaget med medföljande kablage, alltså vanliga flatstift.
av bystrom
Perra83 skrev:Jag har en S60 D5 -08 classic med ABL strålkastarna och ja kör med 55W xenon från vvme.com. Absolut inga problem där inte! Jag kopplade in mig på originalkablaget med medföljande kablage, alltså vanliga flatstift.
Använder du vanliga ballastrar utan canbus?
Användarvisningsbild
av Perra83
bystrom skrev:
Perra83 skrev:Jag har en S60 D5 -08 classic med ABL strålkastarna och ja kör med 55W xenon från vvme.com. Absolut inga problem där inte! Jag kopplade in mig på originalkablaget med medföljande kablage, alltså vanliga flatstift.
Använder du vanliga ballastrar utan canbus?
Jag använder "vanliga"
av kamilenski
Testa med att koppla in dessa direkt till batteri. Har ni rätt polaritet in i ballaster?
av Cedrix
Om man kör utan Canbus barlaster så borde man väl få ett felmeddelande också.
Tycker för övrigt att det är löjligt att dom kallar dessa barlaster för canbus... är lika mycket canbus i dem som ett paket mjölk.
Är ju bara ett motstånd som ger rätt last på bilens helljus kontakt.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]