- fre 21 okt 2011, 20:15
Hej hej
Behöver lite tips och råd....
Bilen Volvo 855 t5 1995 automat ca:27000 mil
Turbon trycker ut olja genom luftreturen som går i ett rör över motorn ner till kylaren och droppar knappt ut i nåt skvaller hål längst ner. Inte mycket men för mycket för att vara bra.
Har skrivit en del om vevhusventilationen förr...
Men det som är gjort nu är följande.
Har bytt oljefällan, ALLA rör som går till och från. Allt till nya orginal delar.
Vakumslangar lika så. Ventilationen fungerar nu bra och inga avgaser kommer från oljestickan.
Kontrollerat turbons olje retur ner i tråget, helt ok. Inte igensatt. Nu extra rengjort.
Turbon verkar fungera som den ska, förutom att det kommer olja ut i luftreturen.
Min fråga är varför?
Har ni tips på nåt man kan kolla.
Är turbon slut?
Om jag tar bort den, kan jag då som amatör se om den är slut?
Kan man, hur länge köra med turbon som den är dvs att den trycker ut viss olja?
Är det på nåt sätt skadligt?
Mvh Kristian
Behöver lite tips och råd....
Bilen Volvo 855 t5 1995 automat ca:27000 mil
Turbon trycker ut olja genom luftreturen som går i ett rör över motorn ner till kylaren och droppar knappt ut i nåt skvaller hål längst ner. Inte mycket men för mycket för att vara bra.
Har skrivit en del om vevhusventilationen förr...
Men det som är gjort nu är följande.
Har bytt oljefällan, ALLA rör som går till och från. Allt till nya orginal delar.
Vakumslangar lika så. Ventilationen fungerar nu bra och inga avgaser kommer från oljestickan.
Kontrollerat turbons olje retur ner i tråget, helt ok. Inte igensatt. Nu extra rengjort.
Turbon verkar fungera som den ska, förutom att det kommer olja ut i luftreturen.
Min fråga är varför?
Har ni tips på nåt man kan kolla.
Är turbon slut?
Om jag tar bort den, kan jag då som amatör se om den är slut?
Kan man, hur länge köra med turbon som den är dvs att den trycker ut viss olja?
Är det på nåt sätt skadligt?
Mvh Kristian
- By Bempo