Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av irie
Jag väljer alltid en lägre hastighetsklass på mina vinterdäck, t.ex. H eller V istället för W.
Finns ingen anledning att ha ett däck klassat för 270km/h på vintern så varför betala för det!
av AndS
Kör nu på V på sommardäcken. Bilen har ju en fartspärr på 210km/h (2,4D dock med Polestar) och räknas som den hastighet bilen är konstruerad för. Finns inskrivet i registreringsbeviset.
Användarvisningsbild
av betterlead
AndS skrev:Jo, jag vet att "dackonline" har dessa på postorder, men inte till det pris du anger. Men jag vill köpa lokalt om man t.ex. inte blir nöjd med balansering eller andra problem. Iochförsig så är det av den anledningen jag vill ha Michelin att de alltid är runda och blir bra balanserade.
Jag har köpt däck flera gånger av Däckonline och aldrig någonsin haft några problem. Snabb leverans till valfri däckverkstad (eller hem om du vill). Montering och balansering görs alltså självklart "hemma" och där kan du göra ev reklamation på det jobbet. Skulle det vara fel på däcken, tvivlar jag inte det minsta på att leverantören löser problemen. Däckonline har en mycket bra kundservice. När jag skickat mail till dem, har de svarat nästan omgående.
Har jag bara haft tur?

Btw, Conti har jag föredragit på senare tid.
Användarvisningsbild
av na96gen
Inte första gången Volvo vält lite udda dimesioner, kommer ihåg första vintern när S40/V40 kommit å folk skulle ha dubbdäck till 195/55-15. De var nog dubbelt så dyra första vintern mot andra.. :/

Men 3600 för ett par Michelin? Jag har handlat Hakka 7 för dryga 2200st i 225/50, dessutom av lokala däckfirman. Dubb dessutom Nokian brukar ju vara dyrast..

Men varför välja Michelin igen om de måste bytas så tidigt?
av AndS
betterlead skrev:
AndS skrev:Jo, jag vet att "dackonline" har dessa på postorder, men inte till det pris du anger. Men jag vill köpa lokalt om man t.ex. inte blir nöjd med balansering eller andra problem. Iochförsig så är det av den anledningen jag vill ha Michelin att de alltid är runda och blir bra balanserade.
Jag har köpt däck flera gånger av Däckonline och aldrig någonsin haft några problem. Snabb leverans till valfri däckverkstad (eller hem om du vill). Montering och balansering görs alltså självklart "hemma" och där kan du göra ev reklamation på det jobbet. Skulle det vara fel på däcken, tvivlar jag inte det minsta på att leverantören löser problemen. Däckonline har en mycket bra kundservice. När jag skickat mail till dem, har de svarat nästan omgående.
Har jag bara haft tur?

Btw, Conti har jag föredragit på senare tid.
Hehe, det var 2år sedan jag skrev det där och då hade vi ingen lokal Däckonline :D Nu har vi det och de definieras som fullvärdiga så du beställer även däcken hos dem, så för några veckor sedan fick de sälja en hel uppsättning Conti2 till mig. Och inte 98W däck som Volvo envisas med att det ska vara utan 94V som är fullt tillräckligt för mig.
av Desmodue
Michelin Primacy HP?
Jag har haft dem på två olika bilar, nu senast på min nuvarande och vilket liv de för jämfört med se som jag lade på nu ContiPremiumContact 2.
Jag körde mycket med Michelin Pilot Sport 2 innan och de var tysta och hade bra livslängd men Primacy HP vill jag aldrig med ha på en bil.
Användarvisningsbild
av betterlead
Se på fanken AndS, kollade inte att tråden var antik. Nåja...
av perhall
Primacy HP är inte bullriga, de brukar få 10 eller 9 av 10 i buller i tester. Dessutom är de lättrullande och håller bra.
Conti har bättre regngrepp och håller kortare, de bör vara ung. lika tysta.
P Zero som jag har nu håller inte länge, är jättedyra men har ett sanslöst grepp. Och bullrar!
PH
av Desmodue
perhall skrev:Primacy HP är inte bullriga, de brukar få 10 eller 9 av 10 i buller i tester. Dessutom är de lättrullande och håller bra.
Conti har bättre regngrepp och håller kortare, de bör vara ung. lika tysta.
P Zero som jag har nu håller inte länge, är jättedyra men har ett sanslöst grepp. Och bullrar!
PH
Ja jag har ju som sagt haft två uppsättningar Primacy HP och de bullrar.
av AndS
Det är svårt att jämföra däck om man jämför vid däckbyten. De gamla är nedslitna, spårkänsliga, stötigare, etc, medan de nya man lägger på alltid upplevs som tystare och bättre.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]