Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Nja inte än, men bokade in en tid i alla fall för byte.
Men om en vecka sitter de på. Ja, väldigt tidigt men vill spara lite på sommardäcken.

Det blir 3:e säsongen med Nokian sen så blir det byte till en ny omgång.
1 tappad dubb totalt. :)
Det blir Nya Nokian efter denna omgång igen.
Användarvisningsbild
av dahlen
nu vet inte jag var du bor med tanke på at du tycker det är tidigt, men jag böt till vinterdäck igår på bilen för här börjar det bli dags :)
av Larzan
dahlen skrev:nu vet inte jag var du bor med tanke på at du tycker det är tidigt, men jag böt till vinterdäck igår på bilen för här börjar det bli dags :)
Södra Stockholm.
Haft minusgrader några morgnar redan.
Förra året så var det snö i slutet av denna månad. Så gissningsvis kommer det massor igen.
Och när den väl kommer så blir det rusning till däckverkstaden.
De har ju alla bra verktyg till hands tryckluft, lyft, momentdragare, gummislägga om hjulen skulle kärva lite.
Användarvisningsbild
av MartinS
Man kanske skulle ta och byta i helgen då? Det känns bara väl tidigt men jag måste ha bilen varke vardagmorgon för de 6 milen till jobbet så det är ju inte fel att vara ute i tid.

/MArtin
av mikebike
Jag bytte i fredags, själv, på OKQ8. Trots att att jag är handikappad (brutit ryggen).
Det jobbigaste är att kånka upp hjulen från källaren.... Hjulen till denna är både större och tyngre förra bilens.

Ett alternativ är att förvara hjulen på däckverkstan, men det tycker jag inte jag har råd med.

Återstår att byta på cyklarna.....
Användarvisningsbild
av StringerBell
Larzan skrev: [...] om hjulen skulle kärva lite.
Köpt idag:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... ltsnyckel/

Jag byter alltid själv så man får det som man vill. Aluminiumpasta, rätt däck på rätt plats, momentnyckel för rätt moment, ingen jobbig kö utanför däckfirmorna, osv.
av llesrof
Fick på mina vinterdäck i onsdags. Nu är det bara till att vänta in snön och titta på idioterna som ännu inte bytt och som står där med slirande framhjul eller bakhjul :D
Användarvisningsbild
av MartinS
Sådär, åtta däck senare så är nu båda bilarna redo för morgonhalkan.

/Martin
av Larzan
Såg nu att mönsterdjupet var 8mm på två däck och 6mm på två däck.
:) Bäst mönster fram i år.
av mikebike
Fanken, det var riktigt halt i fredags, någon vurpade precis bakom mig före Västerbron!
Jag cyklade till jobbet i Tyresö (med sommardäck) eftersom bilen stod på verkstan (igen).
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]