Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BenStr
Har en S60 -01 som gått 10.000 mil I somras började den bli svårstartad ibland. Framför allt på eftermiddagen när den stått i solen. Den startar ju men man får "mala" med startmotorn i kanske 5-10 sek innnan den startar. I början hände det kanske någon gång i veckan. Nu verkar det dock som det händer oftare och oftare fast det inte är särskilt varmt ute. Har bytt bränslefilter och luftfilter. Någon påstod att det kunde hänga ihop med luftmängdsmätaren så jag gjorde ren den. Det verkar dock inte ha gjort någon skillnad. Inga felkoder visar sig heller. Någon som har någon ide om vad det kan bero på?
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
BenStr skrev:Har en S60 -01 som gått 10.000 mil I somras började den bli svårstartad ibland. Framför allt på eftermiddagen när den stått i solen. Den startar ju men man får "mala" med startmotorn i kanske 5-10 sek innnan den startar. I början hände det kanske någon gång i veckan. Nu verkar det dock som det händer oftare och oftare fast det inte är särskilt varmt ute. Har bytt bränslefilter och luftfilter. Någon påstod att det kunde hänga ihop med luftmängdsmätaren så jag gjorde ren den. Det verkar dock inte ha gjort någon skillnad. Inga felkoder visar sig heller. Någon som har någon ide om vad det kan bero på?
Hva med servicehistorikken på denne bilen?? :-)-) Kan jo fort være plugger dårlig kontakt evt i forbindelse med starter mm "Check it out" :mrgreen: Good luck
Användarvisningsbild
av Vojje
Ånglås :idea: . Läckage i bränslesystemet eller defekt backventil (om det finns ngn).

Kan bli att byta bränslepump :( .
Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Elpriset

Det är inte ovanligt att de antingen hå[…]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Vad är det för motor, eller missar jag d[…]