Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Från 2012 har även V70, XC70 och S80 motsvarande interiöra finesser som XC60. Sensus och sånt, alltså. Personligen anser jag att XC60 bara är meningslöst högre. Den höjden har jag ingen nytta av. Däremot av utrymmet i XC70.
Amli skrev:Däremot är XC60 trevligare att köra. XC70 är en väldigt bra och bekväm bil men rolig att köra, det är den verkligen inte.

Nja, visar verkligen att smaken är som ...... Har senaste veckan haft tillgång till en polares xc60 d5 my 11, och är verkligen inget speciellt att köra. Helt ok men inget speciellt. Jämför jag med min egen xc70 är den betydligt trevligare att köra, ångrar inte att jag la till 4C som höjt körglädjen. Utseendemässigt tar jag även där en 70:a före en 60. Så vet inte om det är en något äldre manuell xc70 amli syftar på? Håller dock inte med honom.
Någon som stör mig är dem olika färgvalen på lädret mellan dem olika modellerna.

V70 Summum

Läder/4 olika färger
Läder Dynamic/4 olika färger
Ventilerat Läder/2 olika färger
Inscription/5 olika färger
Inscription Ventilerat/5 olika färger

V70 R-design

R-design/2 olika färger

XC70 Summum

Läder/4 olika färger
Läder Dynamic/3 olika färger
Ventilerat Läder/3 olika färger
Inscription/5 olika färger
Inscription Ventilerat/5 olika färger

XC60 Summum

Läder/4 olika färger

XC60 R-design

R-design/3 olika färger

Varför har inte XC60 Summum samma som XC70/V70 Summum?
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]