Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Kollade på Biltema att dom kränger iväg kamremmar billigt.
Är det okej att köpa kamremmen till min 945 GL -92 därifrån, eller ska jag köpa den från ett annat ställe som är dyrare, men dit man går när man ska köpa bra grejor till bilen? :???:
Användarvisningsbild
av CarMan
orginal kamrem är ju billigt till din bil. så varför schansa?
tror ioförsig att biltemas duger.
av Addekarlsson
Köp original, det är allt jag säger. Både Biltemas och Mekonomens remmar har jag dåliga erfarenheter av.
Som CarMan säger, din rem är inte så dyr, den ligger som Nice Price på Volvo.
Likaså spännrullen ligger som Nice Price.

Mvh/ Adde
av kaffe_koppen
Okej.
Nu är det så att jag är fattig student, så duger det med om jag köper bara kamremmen hos volvo och generatorrem och sådant på biltema?
Nu har jag ju iof. inte stenkolla på priserna på dom andra remmarna hos volvo, men jag antar att dom är billigare på biltema.
Användarvisningsbild
av CarMan
kaffe_koppen skrev:Okej.
Nu är det så att jag är fattig student, så duger det med om jag köper bara kamremmen hos volvo och generatorrem och sådant på biltema?
Nu har jag ju iof. inte stenkolla på priserna på dom andra remmarna hos volvo, men jag antar att dom är billigare på biltema.

kilremmar är ofta av dåligt gummi om dom är billiga = slirar & skriker, semt får torrsprickor fort.

kolla priserna & avgör sen om det är värt eller ej
av Addekarlsson
Jag satt och jämförde priser igår kväll på delar till min 780, som måste bytas innan besiktning. Det som skulle kosta 2300 på Mekonomen skulle kosta 2300 på Volvo med nice price och volvokortsrabatt.
Så för mig vart valet mycket enkelt... :wink:
Så om du skaffar volvokortet, får du genast 8% rabatt oxå. *tipsar*
Inte rabatt på allt dock, men en hel del av deras sortiment.

Mvh/ Adde
av anp
Personligen har jag aldrig haft problem med biltemas remmar till Volvo, så jag skulle ha köpt deras remmar om nu inte prisskillnaden är försumbar jämfört med volvos remmar.
En bekant som servar flera släktingars bilar, använder också uteslutande biltemas remmar vid sådan service. Och han har mig veterligt inte haft några problem med remmarnas kvalitet heller.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Har problem med biltemas generator rem ... spände den som man skulle å va ute å kolla igår å jo tack nog fan har den stgräckt sig... å ja generatorn sitter fast...

Adde... volvo kort är väl bara på kredit eller så ?
av *pettson*
kaffe_koppen skrev:Kollade på Biltema att dom kränger iväg kamremmar billigt.
Är det okej att köpa kamremmen till min 945 GL -92 därifrån, eller ska jag köpa den från ett annat ställe som är dyrare, men dit man går när man ska köpa bra grejor till bilen? :???:
Som det ser ut för dagen iallafall i linköping.. så är det contitech remmar som biltema har i kamrems väg. Skulle vara kul att få veta vad volvo har..?
Ibland står man sej frågande till vad egentligen en fabrikant menar med original? Var med svågern till volvo (ja han handlar endast original..) Han klagade på ett missljud som han hörde.. han lirkade ut en mekaniker ur volvo verkstaden som kikade på det lite snabbt.. (jag har redan sagt diagnosen löprulle nedre på aggregatremmen på hans 850).. Mekanikern fick på en minut fram samma diagnos. Så långt allt väl.. Mekanikern påminde oss om att sådär blir det med eftermarknads skitrullar.. jag ifrågasatte det uttalandet men det stod klart och tydligt DAYCO på rullen..
Han köpte rullen och så for vi hem..
Väl hemma så bort med rullen och ut med den nya ur förpackningen..
Och vad heter rullen=? DAYCO jovisst en sån där eftermarknads skitrulle i volvopåse då eller?.. Så i upphetsningen så snabbtitt på allt som kan kikas på.. den är helt identisk.. (Som väntat)..
ÄNDÅ fortsätter man gnabba om.. original/Pirat. hög/låg kvalitet..
Bäst var väl ändå programmet på TV där man hade VAG grejor med VAG märket på.. som såldes *pirat*.. ÄNDÅ var det sämre saker än när VAG säljer dom?.. (Gummit var VAG stämplat.. och länkarmen var slipad där märket sitter.. och såldes som *pirat*..) Alla saker som säljs är naturligtvis inte så med.. men 90% av det du kan köpa löst ute är EXAKT samma saker.. Men har man inte vetskapen om dom saker som är bra eller dåliga.. tja då är ju alltid original bäst så att man slipper att ta ett beslut... :wink:

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]