Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Förvisso, men hur skitig tror du ett tangentbord eller en datormus är...
för att inte tala om en mobiltelefon...

Men för att svara på frågan, tyvärr inte oftare än ett par gånger i månaden..

/L
av haxpet
Jag tror den där artikeln är överdriven, det är ju bara någon som vill sälja lite rengörningsmedel för rattar eller liknande.

Man kan ju nästa välja vilken sak som helst och få den till skitigare än en toasitts.

Som Loner skrev, ett tangentbord eller mobiltelefon kan ju säkert vara lika skitiga.
av GT-87
Det är ju mina egna bakterier, så det spelar väl inte så stor roll.
Användarvisningsbild
av G-kraft
brukar faktsikt rengöra ratten, vxl-knoppen samt handbroms handtag och alla dörrars handtag varje gång jag skall dammsuga bilen, ca 1 gång i veckan...trodde de flesta gjorde det också...
Användarvisningsbild
av _Rick_
G-kraft: du är rätt extrem isof. :)

vad skall man rengöra ratten. Tycker min är lite klibbig.. skall man använda volvos skinnrengöringskit?

Var på Bilia idag och skulle köpa rengöringskittet som de hade prisnedsatt denna månaden. Restnoterad. Där fick man för att man skulle försöka få sin skinnklädsel ren och insmord :)
Användarvisningsbild
av G-kraft
_Rick_ skrev:G-kraft: du är rätt extrem isof. :)

vad skall man rengöra ratten. Tycker min är lite klibbig.. skall man använda volvos skinnrengöringskit?

Var på Bilia idag och skulle köpa rengöringskittet som de hade prisnedsatt denna månaden. Restnoterad. Där fick man för att man skulle försöka få sin skinnklädsel ren och insmord :)
alltså ju oftare man rengör ratten på rätt sätt så slipper man sådana här problem längre fram i tiden....samt man håller bilen i bra skick...
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]