Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LordVader
Hej!

Ska ev lägga en beställning enligt följande i veckan
XC60 D3 AWD Summum
Automat
AWD
Driver Support
Herrgårdsvagnspaket
Teknikpaket
Drag
Skidplate bak
Stänkskydd och lite mattor mm
Listpris 463.182 enligt offert
Pris 412.233 kr vilket ger 11% rabatt eller 50.949 kr (privatperson)

Vad anser ni om rabattsatsen? Tror själv det är svårt att få mer någon annanstans...
Sen är det frågan om jag ska välja XC70 eller XC60, men det är en annan sak.

Kom gärna med synpunkter! :D

Mvh
Anders
av Steff 99
11% på priset som du får som privarperson är bra, bara du inte räknar från din ÅF prislista eftersom de har en tendens att lägga på ett antal procent på cirkapriset och då kan man som ÅF ge en på pappret hög procentsats.
Kolla offerten mot volvocars.se "Bygg din bil" så ser du hur mycket det diffar från ca prislistan och ditt pris.
Användarvisningsbild
av LordVader
Steff 99 skrev:11% på priset som du får som privarperson är bra, bara du inte räknar från din ÅF prislista eftersom de har en tendens att lägga på ett antal procent på cirkapriset och då kan man som ÅF ge en på pappret hög procentsats.
Kolla offerten mot volvocars.se "Bygg din bil" så ser du hur mycket det diffar från ca prislistan och ditt pris.
Tack för svaret!
Det stämmer som du skriver att ÅF lägger på. Det blir en tusenlapp där och ett par hundra där. Många affärer där många inte kanske kollar cirkapriserna blir guld värt i slutändan för ÅF.
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Köpte en för ungefär samma pris, 485 kkr listpris (volvokonfiguratorn) och fick 10%. Min ÅF fuskade sig inte utan
använde samma listpriser som i konfiguratorn. Tror det är ungefär så mycket man kan få som privatperson utan
att ha några tidigare affärer med sin säljare.
Användarvisningsbild
av LordVader
LasseKongo skrev:Köpte en för ungefär samma pris, 485 kkr listpris (volvokonfiguratorn) och fick 10%. Min ÅF fuskade sig inte utan
använde samma listpriser som i konfiguratorn. Tror det är ungefär så mycket man kan få som privatperson utan
att ha några tidigare affärer med sin säljare.
Ja, 10% är väl helt okej. Det som stör mig är som skrivet påläggen på cirkapriset. Ska försöka få 10% på priset enligt konfiguratorn. Då känns det åtminstone lite bättre :-$

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]