Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som gjort Polestar på en 1-3 år gammal bil (alltså inte i anslutning till nyköp) som kunde dela med sig hur det ser ut i registreringsbeviset efter registreringsbesiktning?

Jag tänkte att om man säljer bilen sedan, så vill man inte att uppgifterna skall se "konstiga" ut med motsägelsefulla datum osv. -- om ni förstår vad jag menar.

(Jag förstår om man inte vill hänga ut skarpa uppgifter här men det går ju att anonymisera lätt.)
XC90_Executive skrev:Det enda som hände efter var att jag fick ett nytt registreringsbevis, identiskt med det första, förutom att effekten var högre.

Eller vad menar du ska stå på det nya? Man kan väl spara det första också annars...
Jag tänkte mera vilka datum - om några alls - som ändras.

T.ex. typgodkännande datum eller fordonstatus eller liknande. Har s.a.s. "om-registreringen" gett några avtryck i det nya reg-beviset? Går det att se att den omregistrerats?
XC90_Executive skrev:Jag kollade på vv.se och fordonsfrågan. Under tilläggsinformation står det "T31B MOTORN ÄNDRAD".
Bara det som skiljer förutom nya effekten alltså?

Tack för info!
XC90_Executive skrev:Jag kollade på vv.se och fordonsfrågan. Under tilläggsinformation står det "T31B MOTORN ÄNDRAD".
Effekt och samma kod är det som skiljer på min också, inget annat.
Köpte en 2016 Volvo V40 D4 Polestar och fick koden T31B MOTORN ÄNDRAD ,i transportstyrelsens skrift,och i å med det så blev bilen tydligen inte klassad som miljöbil längre trots att den endast "spyr" ur sig 93g/km,och erläggs med årskatt.. nån som vet om det går att ta sig runt detta..
firefightern skrev:Köpte en 2016 Volvo V40 D4 Polestar och fick koden T31B MOTORN ÄNDRAD ,i transportstyrelsens skrift,och i å med det så blev bilen tydligen inte klassad som miljöbil längre trots att den endast "spyr" ur sig 93g/km,och erläggs med årskatt.. nån som vet om det går att ta sig runt detta..
Vad står det i Polestars produktinformation? Det låter märkligt att klassningen ändras.
firefightern skrev:Köpte en 2016 Volvo V40 D4 Polestar och fick koden T31B MOTORN ÄNDRAD ,i transportstyrelsens skrift,och i å med det så blev bilen tydligen inte klassad som miljöbil längre trots att den endast "spyr" ur sig 93g/km,och erläggs med årskatt.. nån som vet om det går att ta sig runt detta..
På mitt Volvo/Polestar intyg som man lämnade till besiktningen stod att Volvo intygar att förbrukning, utsläpp, ljudnivåer etc är oförändrade efter optimeringen, allså kan ju inte miljöklassningen ändrats, i alla fall inte på min.

Man får inte behålla intyged utan det arkiveras hos besiktningen vad man sade till mig.

Hur vet du att din bil inte är miljöklassad längre, står det så i ditt nya regbevis? Det kan ju varit så att förste ägaren reggade bilen med större hjul och då rök miljöklassingen redan där.

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI