NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ärligt talat så vet jag inte om skydd skulle hjälpa då skadorna uppstår av att man sätter sig på sätet och kroppstyngden utsätter sömmarna för belastning som i sin tur ger sprickor i T-Tec matrialet, verkstaden jag kontaktade var väl medveten om kvalitetsproblemen som T-Tec klädseln ger. (Min vikt 88kg och sambons 60 kg så vi tillhör inte det tunga gardet direkt)

Du Vanhaniemi om du nu är 1:a ägare på bilen så har du konsumtgaranti på bilen fram till maj 2013, skulle du få problem efter detta datum tror jag inte det skall vara några problem för dig, visserligen har dom säkert en brytpunkt där bilen ålder och antal körda mil har en betydelse.
Yttre sidostycken mot bilrutan där tygklädseln är fastsydd med T-Tec klädseln sprickorna börjar i mittersta sömmarna och går in i T-Tec klädseln detta är vad som drabbat mig. Så din beskrivning stämmer väl Pson99.
Att man inte fått bekymmer än känns inte tryggt för T-Tec klädsel innebär desamma som en tidsinställd bomb, bekymren kommer det är bara en tidsfråga, m.a.o urusel kvalité.
Kändes skönt att man hade möjlighet att välja skinnklädsel på nästa bil.
Intressant noteriing: Mina föräldrar bytte sin klädsel på sin V50 med ljus t-tecklädsel. På originalklädseln är det T-tec på framdelen av sitsen. På den nymonterade klädsel är det partiet ersatt av tyg. Så hela överdelen är nu i tyg och det enda som är i t-tec är på sidorna. Kanske är det den nya omgjorda klädseln de fick monterat då...
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]