- tor 20 okt 2011, 22:19
Vilken normal människa köper en bil för låt säga 260k men sen vägrar betala 2800 kr extra för att få avsevärt bättre ljudkomfort samt bättre inbrotsskydd etc?
Har aldrig sett laminat till något annat märke än till Volvo.
Om ni skriver in "laminerat" i blockets bil sektion så hittar det alla bilar som har laminerade sidorutor (där de skriver det).
Det hittar: Volvo 419 st, Citroen 12, Mercedes 9, Jeep 8, Porsche 6, BMW 5, Peugeot 4, Audi 2, Dodge 1, Land Rover 1
Steff 99 skrev:Laminerade sidorutor finns till många märken som options, så Volvo är inte ensamma, men det kan vara så att många inte ser fördelen med att kanske lägga 4-6000kr extra bara för att beg. köparen tycker att det är bra att ha.Nej men det är självklart för deras eget skull :roll:
Vilken normal människa köper en bil för låt säga 260k men sen vägrar betala 2800 kr extra för att få avsevärt bättre ljudkomfort samt bättre inbrotsskydd etc?
Svesam skrev:Hittar inte laminerade sidorutor i BMWs bilkonfigurator.BlackbirdCaD skrev: Och sen förstår jag inte varför Volvo är nästan det enda bilmärket i världen som har dessa fantastiska laminerade sidorutor.Bara ett exempel men BMW har haft det sedan länge.
I min e39 från 1999 satt det dubbelt laminerat glas dvs laminerat glas, luftspalt, ett till laminerat glas.
Den gick oerhört tyst kan jag säga. Betydligt tystare än V60:n...
Har aldrig sett laminat till något annat märke än till Volvo.
Om ni skriver in "laminerat" i blockets bil sektion så hittar det alla bilar som har laminerade sidorutor (där de skriver det).
Det hittar: Volvo 419 st, Citroen 12, Mercedes 9, Jeep 8, Porsche 6, BMW 5, Peugeot 4, Audi 2, Dodge 1, Land Rover 1