Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej precis. Det är alltid totalvikten som räknas vid B-kort.

När det gäller din spec på bilen så skulle jag kanske ha valt uppvärmda spolarmunstycken. På min V70 hade jag problem några gånger med att det frös. Därför tog jag det tillvalet på min XC70. Få se hur det funkar nu när vintern närmar sig. Sen tycker jag det är snyggare med avtagbart drag, även om det är en ganska stor plastblaffa att täcka draget med. Iofs så är den lite diskretare på XC70 jämfört med V70:n
Mccartney skrev:Var inne idag hos två olika bilfirmor och frågade efter en ny xc70.....säljaren kom med ett förslag och det var att slå till på en XC70 D3 awd ocean race automat.

Fick pris på en sådan för 390ca då valde jag till elspeglar, elförarstol, tidur, vinge, tonade rutor 5st samt fast drag.

Tycker detta låter som en bra affär men funderar på om man ska välja en D5 istället och är där något annat ni tycker man ska köpa extra till?
Fundera på en Summum istället för Ocean Race, mer komfort med 17-tums hjul och billigare när det ska bytas däck.
Du får elstolen och elspeglar i paketet. Jag tycker laminerade rutor är värda den rel. lilla merkostnaden och så är Premium Sound inte så dumt, om man nu lyssnar mkt på musik. Om inte så är väl mellansteget det "minsta" man ska ha. Vinge är ju ren kosmetika och pengar i sjön, men jag har en själv så jag ska vara tyst eg. ;) D5 är betydligt rappare, det går bara inte att komma ifrån.

Så istf Ocean Race, ta en Summum som ju är 5000 billigare och välj till teknikpaketet. Påslaget för Ocean Race är ju 5K jämfört med Summum, plus 10K för stol och speglar. Det är 15K, du får med andra ord nästa teknikpaket med PS för de pengarna.
Enzo skrev:
Mccartney skrev:Var inne idag hos två olika bilfirmor och frågade efter en ny xc70.....säljaren kom med ett förslag och det var att slå till på en XC70 D3 awd ocean race automat.

Fick pris på en sådan för 390ca då valde jag till elspeglar, elförarstol, tidur, vinge, tonade rutor 5st samt fast drag.

Tycker detta låter som en bra affär men funderar på om man ska välja en D5 istället och är där något annat ni tycker man ska köpa extra till?
Fundera på en Summum istället för Ocean Race, mer komfort med 17-tums hjul och billigare när det ska bytas däck.
Du får elstolen och elspeglar i paketet. Jag tycker laminerade rutor är värda den rel. lilla merkostnaden och så är Premium Sound inte så dumt, om man nu lyssnar mkt på musik. Om inte så är väl mellansteget det "minsta" man ska ha. Vinge är ju ren kosmetika och pengar i sjön, men jag har en själv så jag ska vara tyst eg. ;) D5 är betydligt rappare, det går bara inte att komma ifrån.

Så istf Ocean Race, ta en Summum som ju är 5000 billigare och välj till teknikpaketet. Påslaget för Ocean Race är ju 5K jämfört med Summum, plus 10K för stol och speglar. Det är 15K, du får med andra ord nästa teknikpaket med PS för de pengarna.
Men den enda färgen jag kan tänka mig om det inte är ocean race är svart metalic och den kostar 7000 extra. Dem hade kampanj pris på ocean race och jag har en v70 ocean race redan och jag vet att jag gillar färgen. Ska kolla vad jag kan få för pris för en summum också det kanske inte skiljer så mycket.
Det går även att köpa Häst charken och då kan man ta mindre bitar så att det får plats i bagagen :-O)

Tänk på att dom har bytt färg på Ocean racen till åm 2012 nu år den mycket mörkare ser inte alls ut som tidigare färg
Kolla detta så du inte blir besviken i ditt färgval

Skall du sedan ha nivåmat så går detta inte att eftermontera så missa inte detta när du beställer bilen

//Goose
Lägger man till en tung törstig automatväxellåda som dels drar mer bränsle ökar vikten och skatten + att den ställer till det då man skall bogsera och Sänker andrahandsvärdet... Jo jag har en automat och den suger fett.
Kan man inte växla så ok men i alla andra fall så köp manuell
Automat på en XC70 *sänker* andrahandsvärdet..?

Titta på annonserna på beg XC70 som är likvärdiga i allt annat men där en har manuell och en har aut innan du säger det där igen...
oldtimersmc skrev:Lägger man till en tung törstig automatväxellåda som dels drar mer bränsle ökar vikten och skatten + att den ställer till det då man skall bogsera och Sänker andrahandsvärdet... Jo jag har en automat och den suger fett.
Kan man inte växla så ok men i alla andra fall så köp manuell
Men snälla du, det där avgör man väl själv.

Har du luftkonditionering i bilen? Det drar mer bränsle. Du har säkert massor av annan utrustning också.

Du lever mao inte riktigt som lär.

Sänka andrahandsvärdet? Vilken planet lever du på? Kör du en 1,6 d förresten, eller valde du en större motor som är tyngre och drar mer bränsle?

Eller, du kanske kör en riktigt liten bil, manuellt växlad som drar minst på marknaden, någon Fiat diesel kanske.

För om du inte gör det, då faller dina argument ganska platt.
Mccartney skrev:Någon som vet om där är sport läge på Automataren till D3awd XC70 My12?
Yes, både D3 och D5 AWD har sportläge på automaten, så även T6. Till XC60/70 är det enbart D3 2.0 (FWD) som inte har något sportläge utav bilarna med Geartronic. Hur det är med Powershift (T5) vet jag faktiskt inte.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]