- sön 16 okt 2011, 14:29
Det börjar bli dags att byta batteri i våran 2004 V70 Bifuel. Det som sitter där har gjort det sedan bilen tillverkades, det har funkat utmärkt och aldrig gett upphov till startproblem, men jag anar att sådana kommer när utetempen sjunker om jag inte byter nu. Men 7½ år är ju inte så dåligt... 
Batteriet som sitter där står det Volvo på. Kvaliteten kan man ju inte klaga på, tar gärna samma igen. Men Volvo gör dem ju knappast själva, är leverantören fortfarande samma?
Kanske Varta D21 som blev "bäst i test" är lika bra? Det kanske är Varta som gör Volvo-batterierna?
Något jätteproblem är det ju inte, men det kunde vara kul med några tips i frågan "vilken är bäst?" som ju Gösta Ekman odödliggjort
Och jag anser det värt några hundralappar mer om jag kan starta direkt och slipper strula med bogsering eller kablar i det skånska vintereländet -som ju numera plägar hålla norrlandsklass... Vad säger ni?

Batteriet som sitter där står det Volvo på. Kvaliteten kan man ju inte klaga på, tar gärna samma igen. Men Volvo gör dem ju knappast själva, är leverantören fortfarande samma?
Kanske Varta D21 som blev "bäst i test" är lika bra? Det kanske är Varta som gör Volvo-batterierna?
Något jätteproblem är det ju inte, men det kunde vara kul med några tips i frågan "vilken är bäst?" som ju Gösta Ekman odödliggjort