Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
jag vet inte hur du räknar men köper du en d3 istället för d5 så skiljer det 20000 ungefär, polestar till båda kostar väl ändå ca 8500, nu går det ju inte köpa polestar till just d3 i nuläget, men lär väl komma efter ett år, köper du du en d3 med polestar eller d5 med polestar så blir nog allt skillnaden 20000kr? (PO)
av Steff 99
Jag refererar till vad detta skulle kostat mej om jag beställt en D5 istället
20.000 prisskillnad mellan D3 och D5 och då uppdatera med polestar 8.500kr
28500 totalt extra för att få en D5:a med 225hk
Min D3:a kostade 8500kr extra för 225 hk så det hade kostat mej 20.000kr extra brutto att välja en D5.
Så det jag sparade räcker till ca.1400 liter diesel :mrgreen:
av acr32
Gurra82 skrev:jag vet inte hur du räknar men köper du en d3 istället för d5 så skiljer det 20000 ungefär, polestar till båda kostar väl ändå ca 8500, nu går det ju inte köpa polestar till just d3 i nuläget, men lär väl komma efter ett år, köper du du en d3 med polestar eller d5 med polestar så blir nog allt skillnaden 20000kr? (PO)
Självklart förstod alla att du jämförde d3 polestar mot d5 MED polestar (särskilt med tanke på det du och jag citerar) samt att flera i tråden jämför d3 MED polestar mot d5 UTAN polestar. :lol:
Finns det förresten någon som i denna tråd skrivit om d5:an MED polestar?
Tror även att jämförelsevis inte alls så många med d5 kommer att köpa polestar om man jämför mot de som köpt d3:an...
Men jag kan ju ha fel....
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:
MartinS skrev:
Däremot skulle jag möjligen avstå köp av en D3 med polsestartrim. En D3 med polestar är körd av någon som gärna vill utnyttja bilens resurser ofta och mycket medans D5:an mycket väl kan ha körts av någon som bara vill ha den största motorn "ifallatt". Jag ser säkert också svartvitt, men det är så jag ser det och skulle handla efter.

/Martin
Då skulle ju T6:an vara helt osäljbar, för där finns väl alla möjligheter att den är stenhårt körd !!??
Hur menar du då? Om det fanns en XC70 T4 med polestar så kunde jag förstå liknelsen mot den. Det jag säger att jag tror en orginal av starkaste motormodellen är lugnare körd än en trimmad snikmodell.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
acr32 skrev:Tror även att jämförelsevis inte alls så många med d5 kommer att köpa polestar om man jämför mot de som köpt d3:an...
Jag lurar lite på det. Inte så mycket för att jag tror att det behövs, utan mest för att det går...
Men nu visade Canon en ny kamera, så jag tror den är intressantare just nu. Får välja lite vad pengarna ska gå till.
av Twendor
Vi her i nabolandet betaler 100 000 nkr ekstra for en D5. Sammenlignet med en D3awd. ??:-/
Med automatlåda er prisforskjellen hele 102 000 nkr. :-O)

For oss er valget nesten gjort av staten i utgangspunktet! :-(O)

Twendor
Användarvisningsbild
av MartinS
Om jag fick en norsk lön skulle jag nog vara tyst :-)

/Martin
av Steff 99
MartinS skrev:

Hur menar du då? Om det fanns en XC70 T4 med polestar så kunde jag förstå liknelsen mot den. Det jag säger att jag tror en orginal av starkaste motormodellen är lugnare körd än en trimmad snikmodell.

/Martin
Där tror jag att du har fel, den som prioriterar att köpa värstingmodellen är säkert till 95% inte den typen som ligger och "fiskör"
Utan det är de som gillar att gasa, man har ofta bilen en kortare tid och bryr sig inte speciellt mycket vad som händer med bil/drivlina när man sålt iväg den.
Ett tydligt exempel på detta är att toppmodellerna sällan ägs speciellt länge av första ägaren.
Titta på XC60 T6 första årsmodellen, merparten av dessa som finns i Sverige är bilar som ägts av Volvo..vad är det för bilar, jo många har gått som pressbilar och eventbilar...att tro att dessa är snällt körda då kan jag säga ..man har fel.
Användarvisningsbild
av MartinS
Steff 99 skrev:
MartinS skrev:

/Martin
Där tror jag att du har fel, den som prioriterar att köpa värstingmodellen är säkert till 95% inte den typen som ligger och "fiskör"
Utan det är de som gillar att gasa, man har ofta bilen en kortare tid och bryr sig inte speciellt mycket vad som händer med bil/drivlina när man sålt iväg den.
Ett tydligt exempel på detta är att toppmodellerna sällan ägs speciellt länge av första ägaren.
Titta på XC60 T6 första årsmodellen, merparten av dessa som finns i Sverige är bilar som ägts av Volvo..vad är det för bilar, jo många har gått som pressbilar och eventbilar...att tro att dessa är snällt körda då kan jag säga ..man har fel.
Jag TROR, att de som har gott om pengar och väljer att lägga en del av dem på nybil köper "top of the line" och byter ofta just för att de tycker det är kul och har råd. Hur det sedan kör bilarna är nog väldigt individuellt, ungefär som för alla andra bilköpare.

XC60 T6-09 är ju lite taskig att ha som jämförelse kan jag tycka då den togs bort från den svenska marknaden innan den ens hade haft premiär. Endast 41 bilar såldes till de som förhandsbokat, och de var till största delen tjänstebilar till volvoanställda. De kör väl bil som de flesta andra, varken hårdare eller mjukare skulle jag tro. Jag TROR inte det varit så många press och eventbilar faktiskt då den inte marknadsförts i sverige.

/Martin
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]