NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaell
Hej,

Tycks ha fått ett oljud som är mycket irriterande på min V50 -04 2,4i

Låter som ett kluckande, skulle tippa på en bussning av något slag, eller någon stödarm?
Det låter när man åker över minsta sten eller ojämnhet, och enbart på vänstersidan.

Jag skulle inte tro att det är stöddämparna, för det låter inget när man åker över större ojämnheter, och jag hittar inget läckage på dämparen.

Någon som kan tipsa om något i bakvagnen som brukar gå? Bussningar? Stödarmar?
Har varit under med ficklampa och tittat, men inte kunnat se något.
av Flyfisherman59
Jag hade samma problem med "klonkande" missljud från bakvagnen (v50-08). Vid service påtalade jag detta och då hissade de upp bilen och efterdrog, vad jag förstod, nedre fästet för krängningshämmarna. Servicemannen var litet generad över att de ej var åtdragna och tog inget extra för detta. Efter detta ingrepp så slutade det mycket irriterande "klonkandet".
av Flyfisherman59
Svårt att förklara när man inte har bilen "framför sig", men rucka på det stag som sitter i anslutning till hjulet. På min bil så var det klart märkbart att det inte satt fast ordentligt när man ruckade i det. Bättre än så kan jag tyvärr inte beskriva detta.
av Flyfisherman59
Jag är ganska så säker på att det var krängningshämmaren som inte var ordentligt fastskruvat på min bil. Hoppas att det räcker med en så enkel justering som en efterdragning.
Förstärkt kamrem

Antar att det är en sån här Gates […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&a[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det nummer som du fått av honom är till[…]

Låscylinder

Kan det vara så att förra ägaren h[…]