Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Cyberjoppe
Tjena, Jag har en liten fråga, Igår när jag skruva av fördelarlocket på min volvo 740 -88 då råkade jag komma åt en kabel som gick av som satt från karossen till en skruv på ventilkåpan. Jag undrar om det gör någonting eller den måste sitta på ventilkåpan? Och vad har den för uppgift isåfall om någon vet.

Mvh Jonas :)
Senast redigerad av 1 Cyberjoppe, redigerad totalt 0 gånger.
av triumph00
Låter som det är en jordkabel (jordfläta)

Den är ju lätt att ersätta och på en 90:a så är det 2 stycken pga att det tydligen kunde bli "vandrande strömmar", så det är bra att ersätta med en hel kabel/fläta
Användarvisningsbild
av Ticken
Cyberjoppe, sätt en bättre rubrik på tråden så raderar jag detta inlägg.

/Ticken
av Cyberjoppe
triumph00 skrev:Låter som det är en jordkabel (jordfläta)

Den är ju lätt att ersätta och på en 90:a så är det 2 stycken pga att det tydligen kunde bli "vandrande strömmar", så det är bra att ersätta med en hel kabel/fläta
Ja det är exakt så på min med, 2st jordflätor,
Om man inte ersätter dom med nya kan det sluta med att bilen blir svår startar och plöddrar igång som om det går på 3 burkar? :P
Användarvisningsbild
av JovEN
Jag har fått höra att dom där 2 jordfläterna är reserver, ifall någon av dom ordinarie går av. Däremot hjälpte dom inte när min jordfläta under servopumpen gick av.
av Cyberjoppe
JovEN skrev:Jag har fått höra att dom där 2 jordfläterna är reserver, ifall någon av dom ordinarie går av. Däremot hjälpte dom inte när min jordfläta under servopumpen gick av.
Jaha okej ;P Men så dom två jordfläterna ska sitta fast på ventilkåpan?
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning