Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av spartan33
hej, jag har bytt från automat till manuel. men har ej någon koppling som funkar. så nu undrar jag vad kan jag ha missat eller gjort fel. det är en tryckplatta och lammel från 850 t5. och urtrampningslager och låda från en glt. jag har luftat ner i från med trycklutf och jag tycker att armen på låda rör sig som den ska. men kopplingen tar uinget alls. vad kan jag ha missat, ???
av T-rex
Det är väldigt noga att du toppfyller bromsvätskebehållaren och håller den toppfylld hela tiden under luftningen, kopplingen har bara ett litet "fack" i bakkant på behållaren så det försvinner otroligt fort, jag personligen skulle göra detta manuellt utan luftagg = bättre kontroll på toppnivån.

Thomas
av spartan33
tack men om armen rör sig som den ska. är det väl fluutryck på den. måste ju nästan vara något i lådan .. eller
Användarvisningsbild
av taxi
Kan gaffeln ha lossnat vid urtrampningslagret måntro? Jag tittade inte så noga på min när jag hade bort växellådan nyligen, var bara noga med att den satt kvar där den skulle.
Användarvisningsbild
av goransson89
Rör sig armen på lådan som den ska när du trycker på pedalen så är det inte mycket annat än att plocka ner lådan och gör om gör rätt... Eftersom felet då inte sitter utanför lådan.
av *pettson*
Hade jag varit trådskaparen och jag verkligen har luftat, och lagret verkligen är på plats. Ja då hade jag funderat på vilket håll lamellen monterades åt. Om texten FLYWHEEL side verkligen hamnade åt det hållet. Annars är det väldigt förklarligt varför känslan är som den är.
Kortfattat: Precis som tidigare sagts. Fungerar det utanför lådan, så är det låda ned och rätta till.
av spartan33
om jag vänt tryckplattan rätt. kan det då vara möjligt att få ytterst lite koppling. provad lägga i växel och starta och dra hand broms . och det gick när jag tryckte den väldigt långt ner. men går inte växla så dålig ar den. och släppte jag hand broms började den rulla. kan det finnas luft . om armen går som den ska. jag luftade bakvägen med trycklyft. tills det svällde över utan bubblor.
av *pettson*
Det är upp till dej att undersöka. Ja viss koppling får du om det är felvänt.

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]