Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av skyking
erikn skrev: En annan sak, ska man skicka in beivran innan påminnelsen kommer, eller ska man vänta tills den kommer?
Du kan gott vänta tills påminnelsen kommer, det skall vara tämligen riskfritt. De får nämligen inte lägga på påminnelseavgift eller något eftersom detta är första gången det är tämligen säkert att man får fram informationen (lappen på rutan kan ju vem som helst ta bort). Det enda som skulle kunna tänkas hända är att Europark skiter i detta och skickar det direkt till inkasso och sen påstår att de har skickat en påminnelse, men jag skulle inte tro att de vågar sätta något sånt i system (även om det är svårt att bevisa att de inte skickat en påminnelse).
Användarvisningsbild
av Xioz
Hej

fick precis en kontrollavgift av G4S, Står att jag fick för att jag inte har "Parkeringstillstånd"
Men jag kan inte uppfatta att man behöver ha en Tillstånd nånstans på parkeringen.

Det står inget på skylten på vägen in och ingen annan. Sen är de bara vanliga vita pilskyltar där man kan parkera.

Har för mig att de måste skylta med tilläggsskylt om boende parkering eller att tillstånd erfordras

Har jag rätt eller fel?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/parkrings-23.JPG

Bild
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad jag kan se av den bild du visar så är det ganska tydligt att det är parkeringsförbud inom området. Om du inte stog på en parkeringsplats skyltat med något undantag så är du nog "rökt".
Användarvisningsbild
av Xioz
Fanns enbart pilskyltande och parkeringsrutor. Har för mig att det måste skyltas att de är boende/parkeringstillstånd annars gäller parkering inom vanliga rutor som vanligt.

Har läst det lite om de. För den skylten gäller enbart parkeringsförbud på allt utom parkeringsrutor.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det verkar som du redan har bestämt dig, men jag länkar till en sida. Lägg särskilt märke till vägmärke 373
http://www.ake.fi/autoilunerityis/sv/sivu8.htm
av skyking
Xioz skrev:Hej
Det står inget på skylten på vägen in och ingen annan. Sen är de bara vanliga vita pilskyltar där man kan parkera.

Har för mig att de måste skylta med tilläggsskylt om boende parkering eller att tillstånd erfordras

Har jag rätt eller fel?

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/parkrings-23.JPG
Svarta pilar på vit bakrund är en tilläggsskylt (T11) och utan huvudskylt är de meningslösa. T11 med vit bakgrund gäller bara tillsammans med parkeringsskylt och det är rimligt att man då tolkar dessa som om parkeringsskylten var ovanför. Även en parkeringsruta bör nog betraktas som att parkering är tillåten i den om inget annat har skyltats. En tredje detalj man kan anmärka på är att skylten kanske är felvinklad (svårt att se på bilden då du inte fotograferat in mot parkeringen), kommer man från vägen i bakgrunden (om det är möjligt) kan det vara så att man inte kan se skylten förän man passerar den.

För övrigt så kan man tydligen inte direktlänka till bilder på ladda-upp.com utan jag fick leta upp bilden manuellt där...
av Surkart
Det är riktigt som du skriver att tilläggstavlor måste ha en huvudskylt, men det finns ett undantag för just T11:
"Tavlorna kan även användas fristående för att ange avgränsning av uppställingsplatser på ett område, om det vid infarten till området anges att parkering
är tillåten." (Källa VMF)

Därmed anser jag att man som bilist kan utgå från att infarten har en P-skylt om det inte finns en P-skylt ovanför T11.
Användarvisningsbild
av Xioz
Exakt så uppfattar jag de med. Så skickade in en bestridan då jag anser att skyltningen är otillräcklig. Sen är Zon skylten vinklad så man enbart ser den från norrgående körriktning. Jag kmr från södergående.
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 85
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]