- ons 19 okt 2011, 21:34
Har en Saab 9-5 Aero - 00 som jag trivs ganska bra med. Framhjulsdrift är dock ganska tråkigt, sen är det väl inte världens snyggaste bil heller. Skulle gärna ha en fyrhjulsdriven bil men om jag ändå uppgraderar så vill jag att det ska kännas rent prestandamässigt också. En S60R på 300HK som man eventuellt uppgraderar till 354HK borde ju vara betydligt piggare än min 9-5 som inte på något sätt känns slö den heller.
Nu är ju frågan den om S60R är något att satsa på eller om man bör köpa något annat? Vill ha en driftsäker bil som inte krånglar, rostar eller har andra otrevliga egenskaper. Som jag har förstått det så bör man satsa på årsmodell 2006 eller nyare då de har den förbättrade versionen av haldex systemet? Vad tror ni om automatversionen?
Någon som har en S60R som vill dela med sig av sina erfarenheter? Tål den att trimmas utan att gå sönder efter ett tag?
Nu är ju frågan den om S60R är något att satsa på eller om man bör köpa något annat? Vill ha en driftsäker bil som inte krånglar, rostar eller har andra otrevliga egenskaper. Som jag har förstått det så bör man satsa på årsmodell 2006 eller nyare då de har den förbättrade versionen av haldex systemet? Vad tror ni om automatversionen?
Någon som har en S60R som vill dela med sig av sina erfarenheter? Tål den att trimmas utan att gå sönder efter ett tag?
Volvo Amazon 1958
- By dieselputte