Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FentonSpadrig
Hallå!

Jag har en Volvo S80 3.2 AWD -07 i kanonskick! Dock när man kör i 40 - 70 km/h så gnisslar/knakar det något OTROLIGT om inredningen. Det är nästan svårt att fokusera på körningen när man hör allt dessa gnissel/knak. Det kommer från delen där själva CD-inmatningen, stereoknapparna och allt det sitter. Trycker jag två fingrar (relativt löst) emot plasten precis över CD-inmatningen alternativ emot baksidan i förvaringsfacket på baksidan av CD-inmatningen/stereoknapparna o.s.v - så blir det helt tyst. Har testat att dra åt alla skruvar om det var så att något satt löst. Men det har inte hjälpt, tyvärr!

Finns det någon som har några tips på hur man skulle kunna lösa detta?

Det är så synd på en bil som har kostat mycket pengar, som är fullutrustad och i övrigt i bland det finaste skick som en bil kan vara i...

Är tacksam för alla svar.

/Jacob
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Vet att Volvo själva klämt in en gummislang fram vid rutan då I-brädan knarrat. Kanske går det att göra något liknande? Eller ta lite butyltejp eller likande som är "segt" och klämma in någonstans där det inte syns.
av FentonSpadrig
Får kolla det. Ibland verkar dom lite "handikappade" här uppe på lokala Volvo, när det gäller att kolla grejer, att ta grejer på garanti o.s.v. Men jag får kolla läget lite!
Användarvisningsbild
av Anders E
Har du alu- paneler i bilen?
Jag hade ett satans missljud från mittkonsollen och det visade sig vara alupanelen vid växespaken. Tog loss den och slipade lite på kanten av panelen, sen vart det tyst.
Har även klämt dit en 10mm gummislang mellan rutan och instrumentpanelen.
Nu är bilen tvärtyst, riktigt skönt!
av FentonSpadrig
Nepp, har träpaneler. Det verkar komma visst missljud från panelen runt växelspaken, men det mesta verkar komma från själva hela mittdelen upp där alla knappar, "CD-jacket" sitter. För trycker jag lätt där, alternativt från baksidan (vid förvaringsfacket) så blir det knäpptyst. Det knastrar så mycket så att det låter som att man kör på fälgarna i ett stenbrott eller nåt.
av Steff 99
Jag sa upp bekantskapen efter 9 månader med min V70 MY10 pga alla kvalitetsbrister och skrev kontrakt på en ny bil.
av dst02
Hm, då ska jag samla på mig alla oljud,nämna ac'n som låter å kopplingen
som också den för väsen så kanske jag kan få mig en v60 d3 aut istället :)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]