Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:?: Är det något bra att tänka på inför servicen? Måste jag påtala ny mjukvara t.ex.
:!: Min baklucka gnorkar i alla kurvor och gupp, vilket jag tänkt påtala.
Jag hade den på service förra veckan och bad dem kolla lådan, då jag tyckte att det var lite rem-Johan över den jfrt md en annan XC70 D3 AWD som jag provade. De laddade in ny programvara och jag tycker faktiskt att den växlar bättre nu.
Jag tycker också att det gnäller i bakluckan men jag påtalade inte detta. Återkom gärna och berätta om de lyckades fixa till missljudet!
bakluckan är ju inget nytt, de fettar in gummuguddar och lås, om du är snäll så kan du få lite fett av volvo så du kan fetta in sakerna själv när de börjar gnirra och låter. Mycket premieum! man får lösa problemet själv istället för att volvo gör det
Fascinerande! Har läst/haft detta problem med bakluckan i min my -08-, i min my -10-, och läser om folk med samma problem my -11-. Det verkar inte hända mycket i fabrikerna :)))
Servade i min V70 My11 i förra veckan. Anmälde knirkande ljud i bagaget, vilket nu verkar vara åtgärdat.
Anmälde också följande problem:
Huvudlampor för lågt inställda: Ingen åtgärd då Volvo hävdar att det var som det skulle.
Krånglande barnsäkerhetslås: Löstes med mjukvaruuppdatering, Verkar ha hjälpt.
Dåligt sprut i vindrutespolare (4 punkts): Justerade sprutarna något uppåt, men samma jävla skit fortfarande.

/Sverre
Så var servicen gjord.
  • Resultatet efter mjukvaruuppdatering var att elhissarna slutade fungera normalt. 3 av 4 fönster tappade autofunktionen vid fullt ned-/upptryckt knapp.
  • Lyktspolningen sprutar på båda lyktorna samtidigt nu istället för en i taget.
  • Gnorkandet i bakluckan försvann inte efter smörjningen.
Återbesök på måndag em.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]