Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
Hejsan!
Idag när jag skulle starta bilen så var det som om den gick på 3 cylindrar tills den dog och inte ville starta igen.
kikade på felkoderna först och på 2:ans hål fick jag 3-2-2 renbeäningsmätartråd????
Sen fick jag även 3-1-1 hastighetsmätarsignal, och 1-3-1 varvräknarsignal.
Bilen gick hur bra som helst igårkväll men ni vill den inte alls ??????
av inkognito
322 kan det vara luftmängdmätaren. den har ju en tråd som bränns ren, varje g¨ng man stannar av.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
3-2-2 avser renbränning av tråden i LMM. Kontrollera om du överhuvud taget har gnista.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du kvittot kvar kan du reklamera hos Biltema.

Mvh GK
av volvo740gle87
Nej hade inget kvitto kvar. Men löste det med att åka o köpa en ny, vänta en vecka och lämna tillbaka den gamla trasiga och vips så hade man en ny. Fast hade jag haft kvittot kvar så hade jag ju endå fått en ny :wink:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bra att spara kvitton. Ett tips när det gäller kvitton, vik dem med printningen inåt och lägg dom lite mörkt för annars kan trycket blekna.

Mvh GK
av kamilenski
Skanna in kvitton!
av umekille
man kan ta kort på dem med mobilen också
och spara via datorn på ett usbminne
tror det tame fasen är ett knep av firmor
ha bleknande kvitton så slipper dem mycket
garanti strul :wink:
av volvo740gle87
brukar alltid vara noga med att spara dom.. har en hel ica kasse så man vart ju rätt less när man insåg att den inte låg där i :x

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]