Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TotanTotan
Försöker här istället om jag kan få lite tips. Har en HU-601 idag med 40W i hatthyllan. Antar då att jag har bara Performance Sound. Har inskaffat en HU-801 med kablage för slutsteg. Det jag undrar över är om jag bara ska byta stereon och sätta i PA-200, blir ljudet hyfsat eller ska man löpa linan ut och ta PA-300 och byta alla högtalare till 75W? Följd fråga är då, passar alla Volvos 75W högtalare som jag antar att det är i High Performance eller Premium Sound, och skulle PA-200 orka driva dessa högtalare, det verkar vara lättare att hitta PA-200 begagnade. Nåt annat att tänka på, alla tips tas emot. /Clas
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Ingen som bytt högtalare i sin bil? Någon som kanske satt in något annat än orginalhögtalare som kan rekomenderas? Hallå.......där......ute.....i....stora...världen.
av karnaa
Hej
Angående de olika stereosystemen
High Performance med PA-200,75w högtalare samt HU-601 eller HU-801 skilldaden mellan dessa är att HU-801 har center samt 6cd´s växlare.
Premium Sound med PA-300 100w högtalare samt HU-801.
För Premium sound krävs det premium dörrsidor
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Är svaret att 75W passar rakt av? Finns det något bra icke Volvo alternativ som någon kan rekomendera, ska man byta alla till Volvos på Bildelsbasen drar det iväg med kostnaden. Tänkte om det fanns något likvärdigt som passar. Passar 100W i hatthyllan och i center hållaren, då kanske man kan behålla 40W i dörrarna och ändå få ett schysst ljud. Någon som har testat nåt liknande? Har precis fått tag på ett PA-200 så nu känns det som att jag är halvvägs i alla fall. /Clas

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]