Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ullrik
Har samma problem vet dock inte riktigt hur jag skall göra. Om man ringer till volvo säger dom nej du behöver inte byta pumpen den håller till nästa service. Sen ringer man runt dom här lite mindre verkstäderna. Säger dom klart du ska byta pumpen när du ändå är där inne. Och den kan paja när som. Jag ringde idag till rejmes fick ett pris på 10900 med servicen som skall göras. Det är utan vattenpumpen. Ringde till mekonomen fick ett pris på 9000 kr så var ju lite billigare. Ringde runn till en 30 verkstäder till i linköping för att verkligen hitta den billigaste verkstaden med bra rekomendationer. Hitta en till slut braskensbro i linköping skulle ha 6000 kr för allt med vattenpump. Så jag tänker så här volvo tar 10900 utan vattenpump. Verkstaden jag hitta 6000 kr med. Då tar jag ju vattenpumpen plus att dom använder volvo orginaldelar tror jag inte dom gör ett sämmre arbetet. Utan för mig blir det mer pengar i fickan bara
Imma i strålkastarna

Jag har samma på min 2025'a, kanske inte lik[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]