Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robbaxxxx
Hej igen..

Jag har bestämt mig för att ordna dubbla utblås på min 850 awd som redan har en lucka förberedd på vänster sida bilen där ett till utblås får plats, varav en ljuddämpare bakom utan något hål i bakändan på. Jag tog några bilder hur det ser ut också skulle jag vilja ha lite tips på om jag ska ordna ett till originaländrör som på bilden och sedan fästa det på andra sidan, eller om det går att ordna på något bättre sätt.

Min önskan är att kunna få dit 1 ändrör gjort av krom på båda sidorna, men ändrören på biltema etc går inte att få dit på ett rör som är så böjt som det för nuvarande enda röret som syns på bild. Om man ska fästa ett sånt här rör på bilen så kommer man få fästa det 3 cm innanför kofångaren där röret äntligen blir rakt en kort bit för att sedan sluta, då kommer ändröret sticka ut 10 cm utanför bilen vilket är fult..

Jag har funderat på att beställa ett helt avgaskit 3" men jag fann detta billigare då jag bara är ute efter "looken"

Nuvarande slutröret som ej går att fästa biltema kromändrör på:
[img=http://forumbilder.se/thumbs/7815201164028f7d4.jpg]

Slutligen en bild på vänster ljuddämpare:
[img=http://forumbilder.se/thumbs/de152011640439053.jpg]

Tack på förhand;)
Användarvisningsbild
av robbaxxxx
ett rör som är rakt som man sedan kan fästa ett ändrör i skulle resultera i att man får svetsa om den högra burken också och lappa igen det befintliga hålet vilket inte blir snyggt bakifrån då burkarna syns ganska bra på dessa bilar..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ser ut som att slutröret är fäst med en klammer original på ljuddämparn, kanske köpa ett till slutrör och svetsa fast på andra sidan bara?

/Kalle
Användarvisningsbild
av robbaxxxx
Eftersom originaländröret är väldigt böjt och ojämnt så passar inte något ändrör från tex biltema bra så jag kommer svetsa igen hålet där det nuvarande slutröret fästs och sätta dit 2 rörstumpar rakt bakom hålet därefter skruva 2 feta ändrör på dom=) hajjar du?=)

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, j[…]

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]