Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Man köper en isofixbas som är väldigt bra, slipper använda bälte osv. Finns en VÄLDIGT stor nackdel med just isofixbasen, lutningen blir katastrof för babyskyddet. Dotterns huvud bara hänger. Går inte att palla upp basen. Stolen går inte att tilta framåt eftersom volvo snålat in på detta. Inte alls nöjd med tillvaron just nu.
det går att pumpa upp stolen på höger sidan av stolen, men det skall gå att tilta stolen i framkant, men volvo har tagit bort denna funktion, hade jag vetat detta när jag köpte bilen hade jag köpt elstol på passargerarsidan. Har pratat med britax och de rekomenderar mig att lägga något hårt mellan basen och stolen i bakkanten av sitsen, men det räcker inte, babyskyddet lutar för mycket ändå.
Så det går inte att luta den något i varken bak eller framkant, va surt. Är alla manuella passagerarstolar i V70II sådana eller?

/Martin
det ända som jag har är pumpfunktionen, någon som vet om tiltfunktionen går att eftermontera
då blir det att klaga på volvo att de får lösa mitt problem och det enklaste för de är att erbjuda sig att ta tillbaka isofixbasen och köpa en bältesbas istället
Hej,

Jag hade exakt samma erfarenhet av isofixbas i framsätet på en V70 2008 - det fungerar inte då babyn lutar frammåt pga att stolen inte går att vinkla. Vad som stör mig allra mest med Volvos isofix fästen är att de sitter för långt ner på stolsryggen vilket medför en lutning bakåt i bilen av hela stolen,korkat! Andra bilmärken har fästena så att isofixstolen hamnar plant.

Min slutsars är att babyskydd med isofixbas inte fungerar i framsätet på V70 som saknar vinklingsbart framsäte. Baksätet fungerar men det är på gränsen då fästena sitter fel. Barnstolen från 9 månader fungerar ok i baksätet då jag kan justera vinkel på den - framsätet har jag inte provat. Slutligen tycker jag att det fungerar kanon med barnet i baksätet med en extra spegel så att jag kan se barnet i backspegeln. Då slipper jag skymd sikt, distraktion från barnet samt att om vi åker långt så sitter någon vuxen bak och står för barnunderhållningen :-)

Hoppas du får till det!
skönt att det finns andra som har samma erfarenheter. Konstigt att volvo inte har produkter som är bekväma oxå, hade inte en tanke på detta med sovande barn (då detta är första barnet). Skall upp och visa stol och alltihop, de skulle visa att det visst gick att få en bekväm sittställing för barnet, då de tror att jag inte kan alla inställningar på bil och stol. skall bli mycket intressant att se vad de har att erbjuda mig:) ingenting kommer det visa sig iaf. Jag återkommer med resultat
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]