Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wirre25
okej,,,nej detta var en avläsning av felkoder ..för att dom misstänkte gasspjället...

mvh
Användarvisningsbild
av wirre25
meken hade en teori att,,om motorlampan tändes igen inom ca 5 mil,,så skulle felet vara lmm

är denna teori hållbar månne??

mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
wirre25 skrev:meken hade en teori att,,om motorlampan tändes igen inom ca 5 mil,,så skulle felet vara lmm

är denna teori hållbar månne??

mvh
varför gissa, om han kunde mäta? (oftast kan man mäta, beror lite på hur dant fel det blir i MAF:en)
Användarvisningsbild
av wirre25
antar att dom gissar för att man ska lämna in bilen på en heldags undersökning för 1500 pix :???:

skulle jag nu chansa på lmm:en och hoppa över felsökningen ..så har jag ju till vad en lamda kostar (nästan) om det inte skulle vara lmm:en som e vissen :)

mvh//
Användarvisningsbild
av CarMan
wirre25 skrev:antar att dom gissar för att man ska lämna in bilen på en heldags undersökning för 1500 pix :???:

skulle jag nu chansa på lmm:en och hoppa över felsökningen ..så har jag ju till vad en lamda kostar (nästan) om det inte skulle vara lmm:en som e vissen :)

mvh//
kan ju vara 100 andra saker också....

men om du tror det är billigare att gisa så är ju det upp till dig.
Användarvisningsbild
av wirre25
jovisst kan det det ....får snacka med dom igen om en test ...............motorlampan tändes idag efter ca 4 mil

//
Volvo V50 "Mr White"

20250516_161716.jpg En liten vår bild p&ar[…]

Är det bara jag som upplever att nya bilar […]

Hur ser omvandlaren ut? Allt som fjädrar det […]

Köpråd

Ju mera mil desto större risk för dyra r[…]