Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Orden CD och DVD blandas friskt i tråden, det är inte så att du har köpt skivor (CD) som är avsedda för systemet fram till och med -01? Från -02 och framåt är det ju DVD som gäller.

Som parentes kan jag berätta att jag i en gammal bil från -02 uppgraderade till skivor från -05 utan problem, ny programvara laddades in. Men en dag så ville inte läsaren längre läsa skivan, när jag satte tillbaka skivan från -02 så fungerade det.
llesrof skrev:Kan du inte reklamera skivorna? Eller är det fulkopior? :wink:
Jag köpte de helt nya här på forumet pog av att den killen hade köpt fel. Han köpte dvd men skulle ha CD.
Så de va/är helt nya finns inga märken i de.

JAG HAR DVD Läsare och på skivorna står det DVD.
Larzan skrev:Du bör ha felkoder. Har du läst av dessa?
Vilken information talar dvd-skämen till dig när du går in i "hidden meny"?

Nu hängde jag inte med.
När jag stoppar i Dvd skivan med bokstaven A på. Så hör man hur dvd skivan snurrar och slutar och snurrar och slutar.
efter kanske 20 sekunder kommer det upp. dvd enheten inte hittar någon skiva. (eller något liknande)

Sätter jag då i Orginal skivan ifrn att bilen är ny. startar den på 5 sekunder
Vad har du för koder på skärmen?
Det finns en meny.
För att komma åt detta så trycker du på "back-enter-back" när du har den blå "Volvo RTi" på displayen.
Sedan pilar du ned genom menyerna för att se kommunikationen med dvd-enheten bland annat.
Du kan se bl.a:
- Worldtime eller clock.
- Km ställning.
-Volt ECM
- error cods
m.m.
Jonas_latt skrev:
joakim__ skrev:jag tror det är någon uppdaterings cd som var med någon tidigare skiva som måste köras jag tror volvo förutsätter man har köpt alla uppdateringarna
Kan detta stämma?
Tveksamt! Jag har gått från en bil/enhet med 2005 karta till 2011.1 utan problem, mjukvaran som uppdateras ligger med på kartskivan. Enbart skiva C ska du köra, den för för sverige. Dom andra två kan du arkivera i en låda om du nu inte råkar åka till nåt av dom länder som ligger på A eller B.

Tänk också på att det finns ett MMM2 system som kom 2007, där har du 4 DVD i paketet och det är inte kompatibelt med det första RTI-DVD systemet.
Inställningarna kom jag aldrig in på.
Står så här:

Skivan i DVD spelaren går ej att läsa.
V.G kontrollera den.
Om felet inträffar igen.
Kontakta din närmaste volvo verkstad.

På skivan står:

Volvo rti.
Vcc part no 31326246 1122 Disk A
Part No T1000-18137

Den har inte B&W, det är Harman Kardon...[…]

Tinol löste du felet?