Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Omek
MLundvall skrev:Lyfte på oljelocket till kompisens v70 D5 -09 med 11000 på mätaren igår. Jädrar vad det skramlade.. ?:-/ Tyst med locket på men lät oroväckande med locket av. Ska det låta så? Min var ju hyfsat tyst men rök lite istället..
/Mathias
Har du skruvat av oljepåfyllningslocket när motorn är igång?
av MLundvall
Omek skrev:
MLundvall skrev:Lyfte på oljelocket till kompisens v70 D5 -09 med 11000 på mätaren igår. Jädrar vad det skramlade.. ?:-/ Tyst med locket på men lät oroväckande med locket av. Ska det låta så? Min var ju hyfsat tyst men rök lite istället..
/Mathias
Ja, inte bra? En kort stund för att lyssna
av m2c
Omek skrev:
/Mathias
Om det skramlade med motorn avstängd så är det minst sagt oroväckande.
av MLundvall
Haha, ja motorn var igång...!
Lossade locket på brorsans v70 D5 -11 2700 mil, skramlade en del på den med. Lät som att lyftarna inte låg an riktigt..
Kanske försvinner vid 3000 mil servicen, ny frisk olja?
av OlefraDanmark
Min er D5 163 HK. Min skramler også en del, når man opnar med motoren igang. Jeg blet helt forskrækket. der kan godt være lidt røk nede i rummet, men det røk ikke direkte ut. Jeg tror alt er normalt. Min drar ikke olie, jeg kører 20000 mellem service, uden af efterfylde, synker bare 3-4 mm på pinden, værkstedet siger jeg IKKE skal efterfylde. Når de har serviceret er den lidt over max.
av oldtimersmc
m2c skrev:
Omek skrev:
/Mathias
Om det skramlade med motorn avstängd så är det minst sagt oroväckande.
Ha Ha Ha :-)-)

Tack Erik, ska klura lite mer på det hä[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]